Jag och min sambo hade för några veckor sedan ett allvarligt snack om hela vårt förhållande och en sak som togs upp var även att min sambo (tillslut) funderat över att jag inte vill ha barn (han vill). Saken är den att jag beslutade för ett tag sedan att jag vill ha barn för att jag helt enkelt inte vågar låta bli. Men jag VILL INTE bli en helyllemamma utan vill gå in med förutsättningen att jag tar "papparollen" och min sambo "mammarollen" (tänk förr i tiden). För att få honom att förstå detta har jag pikat i diverse situationer (dålig egenskap jag vet) att det är hans barn vilket han tillslut reagerade på (jag vill prata om allt, han vill inte prata om något). Jag fick tror dock att jag fick honom att förstå att det är för att skydda mig själv på något vis eftersom kvinnorna i hans närhet är mammor med stort M och det är inte så vårt föräldraskap kommer se ut.
Gud vad jag babblar... Det jag vill komma till är att jag sa till honom att en bra idé kan ju vara att prata med mig om detta. Inte för att övertala mig kanske för jag är ju redan "övertalad" men för att få mig känna mig lite mer bekväm med tanken. För mig är det ofattbart hur man kan vilja något så mycket men inte pratar om det men så är ju jag sådan att jag babblar om allt hela tiden.
Vad har ni för tankar? Jag sa ju till för ca en vecka sen att jag ville prata om det men fortfarande ingenting, är jag för otålig?
Gud vad jag babblar... Det jag vill komma till är att jag sa till honom att en bra idé kan ju vara att prata med mig om detta. Inte för att övertala mig kanske för jag är ju redan "övertalad" men för att få mig känna mig lite mer bekväm med tanken. För mig är det ofattbart hur man kan vilja något så mycket men inte pratar om det men så är ju jag sådan att jag babblar om allt hela tiden.
Vad har ni för tankar? Jag sa ju till för ca en vecka sen att jag ville prata om det men fortfarande ingenting, är jag för otålig?
Senast ändrad: