Få hanhund sluta slicka?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare R8n
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 305

R8n

Trådstartare
Hur får man en hanhund att sluta slicka i all tikpiss?

Går det ens?

Annars vet jag en herre som snart får räkna med borttagning av kulorna :devil:

Sv: Få hanhund sluta slicka?

Enklaste sättet, och det minst tjatiga, är ju att kastrera. Såååå skönt att slippa släpa runt en halvgalen hanhund när det är löptikar på g.

Om inte det fungerar då? Tror nästan jag strypt honom ett par gånger också utan resultat när han borrat ner klorna i gruset.

Roxer: Hjälper det verkligen? har fått höra från några bekanta att deras veterinär avrådde från kastrering för att det ändå inte skulle hjälpa?

Om inte det fungerar då? Tror nästan jag strypt honom ett par gånger också utan resultat när han borrat ner klorna i gruset.

Roxer: Hjälper det verkligen? har fått höra från några bekanta att deras veterinär avrådde från kastrering för att det ändå inte skulle hjälpa?

min gör samma sak... tyvärr.
Han vet att jag inte tycker om det så han skäms samtidigt som han "måste" eller nått... Sen skakar han tänder och då blir jag ännu argare....:devil: men vad ska man göra...

Min kompis har en kastrerad hane och han slickar också kiss, han kastrerades vid 9 månaders ålder.

Har inget bra tips... men du vet iaf att du inte är ensam. :bump:

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 122
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: animalasia
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 216
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort... 2
Svar
28
· Visningar
2 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka