få bort katter från grönsakslandet

Sv: få bort katter från grönsakslandet

varför ska jag betala och arbeta för att andra släpper sina katter vind för våg?

Det undrar jag med, varför skall man som ickekattägare betala,pyssla dona och lägga ner massor med tid och pengar pga andras husdjur,dessutom har de flesta annat att göra än att sitta på vakt med en mugg vatten att kasta över katten.

I vissa fall här där det inte gått att prata med kattägarna och de sagt att "Ja jag kan då inte hålla min katt instängd" så har jag kontrat med att jag inte kan lova att din katt kommer från mitt hem eller min uteplats levande (att jag sedan aldrig skulle skada katten behöver inte ägaren veta)

Nu har hyresvärdarna här utekattsförbud,och man får BARA ha katten ute kopplad eller under uppsikt samt koppeltvång och rastningsföbud i bostadsområdet så utekatterna har minskat litegrann iaf, sedan känns det som att det blivit lättare nu när de tar det på allvar,man kan alltså ringa och klaga på att "Olle Svenssons 3 lösa katter skiter i min sandlåda" och det känns som en stor förbättring.

Aha, blev lite fundersam. Bor på 3:e våningen, går åt mycket när för att näta ända hit :D

Jag håller med! Ska man ha utekatter ska man bo så till att dom inte stör grannarna eller utsätts för onödig fara, såsom bilar.

Jag håller med! Ska man ha utekatter ska man bo så till att dom inte stör grannarna eller utsätts för onödig fara, såsom bilar.
ja, det där med bilar :( jag har själv haft turen att aldrig ens vart nära att köra på en katt men jag kan säkerligen föreställa mig hur fruktansvärt det skulle kännas för bilföraren, minst lika hemskt som för kattägaren.. :(

Längre utanför stan där det finns mer ytor skulle jag inte störa mig på lösa katter, men här i radhusområdet där katternas enda "utelådor" är små anlagda trädgårdsland och sandlådor samt under altaner så får man faktiskt gnälla lite :crazy:

jag som älskar att bygga skulle lätt göra en juste utebur åt min katt (om jag skulle skaffa en) med platåer och annat skoj för att katten skulle få vara ute..
minns att det är en som gjort en fin utebur åt sina katter, det var inte du eller? *lite dåligt minne* men buren var jättefin och bra :)

Jag har kört på en katt och det var inte roligt. Hoppas slippa göra det igen. Den dog direkt, och med tanke på att jag körde buss med resenärer i så var det nog bäst. På 50-sträcka dessutom. Usch.

Jag vet inte om det var jag :p
Hade innätad balkong där jag bodde förut och en rastgård vid stugan jag hyrde. Med hyllor i och lite plankor att gå på.
Håller till på ett kattforum också, där får man se en massa urläckra rastgårdar i olika storlekar.
Letar hus nu, där ska det förstås byggas en stor rastgård om jag hittar nått. Jag har massor av idéer :D
Min dröm är att få tag på nått kasserat lekparkstorn eller nått, skulle ju passa perfekt i en rastgård!

oh wow! vilken underbar utegård :love: en sån kan man lätt ha även utan katter, de delar där det är nätat syns ju knappt ändå :idea:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
355
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
583
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej allihop! Min katt är "omedgörlig" hos veterinär men vi behöver få ta ett blodprov på honom och få veta hans T4 värde + njurvärde...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama