Få bort kalk från duschvägg

pepp

Trådstartare
Har problem med en duschvägg i glas som är full av kalk, det blir som små vita ringar över hela väggen, ser inte så fint ut.

Har testat
10053330.JPG


Som jag spätt ut, sprayat på och sen skrubbat med svamp som har sån där grov sida. Men det försvinner inte?! Finns det några andra lösningar?
 
Sv: Få bort kalk från duschvägg

Cillit bang! spraya på, sprid ut med en diskborste, låt verka nån minut, skölj av
 
Sv: Få bort kalk från duschvägg

späd ut det starkare :) Men, vädra ordentligt el ha munskydd! Själv sprutar jag det medlet outspätt i toa, samt i badkar/kranen och sen skrubbar med svamp eller diskborste (toaborste i toan såklart) :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 295
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 909
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 381
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp