Extra långt selunderlägg

Zandrah

Trådstartare
Jag kör alltid med långa selunderklägg i så kallad USA-modell (tror jag väl de heter).
Men - finns det extra långa såna? Dvs, extra långa långa selunderlägg? :D

Det tycks alltid vara problem att de inte räcker riiiiktigt och att slutet av selet gärna vrider sig och på så vis "trycker" hästen. Då vill man gärna att selunderlägget ska gå en bit nedanför.

Så finns det ännu längre selunderlägg?

Sv: Extra långt selunderlägg

ja lltrot säljer dessa för 295 alt 395 beroende på om d vill ha vanliga exta långa eller extra tjocka extra långa :)

hahah nej dom extra långa eller extra långa + tjocka ;)

gör det..dom är ju längre än dom vanliga långa så det är nog precis vad du säker tyvärr är inte färgutbudet det största så jag ahr köpt vitt.

ja den färgen köpte jag! btw sa jag att täcket jag köpte av dig ite var rätt storlek? antar det är tvättat i annat än ullprogram och krymt för det var bara 120 cm långt. tog fram det i vintras och skulle använda det men det gick inte så bra rumpan blev utan

ja den färgen köpte jag! btw sa jag att täcket jag köpte av dig ite var rätt storlek? antar det är tvättat i annat än ullprogram och krymt för det var bara 120 cm långt. tog fram det i vintras och skulle använda det men det gick inte så bra rumpan blev utan

Har du tvättat det? Jag har inte tvättat det, men jag mätte det längs med ryggen, men nu var det så länge sen så jag kommer inte ihåg vad det var för stl? :crazy:

nej jag ahr inte tvättat det. jag mätte det och detstod på lappen 135 men då jag mtte var det inte alls så långt. trist :(

nej jag ahr inte tvättat det. jag mätte det och detstod på lappen 135 men då jag mtte var det inte alls så långt. trist :(

Åh...ja jag tänkte nog tyvärr inte heller på att mäta det då det stod på lappen...:( Men det måste man kanske göra för att vara säker. Det blev bara fel det där. Känns tråkigt.
Du får sälja det vidare så kanske du får igen det mest iaf. Det fyller ju ändå sin funktion så det borde ju gå.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 633
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 713
Senast: Voeux
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 924
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 875
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar