Exteriör på islandshäst, version ?

Sv: Exteriör på islandshäst, version ?

Hm vem är pappan?

Ser ut som min med kort rygg och kort hals..:p

Hon är e: Emil fra vestri-Leirargördum (stavning?)
Ja jätte kort rygg men har vuxit väldigt mycket på höjden så får se om hon växer på längden sen kanske:d

Hon är e: Emil fra vestri-Leirargördum (stavning?)
Ja jätte kort rygg men har vuxit väldigt mycket på höjden så får se om hon växer på längden sen kanske:d

Haha ja det kan man hoppas!

Aha hon är efter Emil känner faktiskt inte till han och hans avkommor så mkt.Vet bara att han är silverfärgad.

bedöm gärna min tjejer :laugh: dom skall troligvis bedömmas.. vill bara ha lite glimt av hur dom är extriör mässigt =)

skotta
n733515056_6250030_1156675.jpg

romsa
n733515056_6250051_3849086.jpg

n733515056_6250048_1559715.jpg

väntar med spänning =):idea:

r

*kl*

Idag har jag fotat lite exteriörbilder på Filipus som inte ville stå still riktigt, han tyckte mattes mobil var mycket mer intressantare :angel:

Lipa åt matte :d

Så, vad tycker ni? Visst har han blivit tjockis? :crazy:

Såhär såg han ju ut för ett år sen ungefär:

Jag gillar ju filipuss utseende! Syns att han gått upp i vikt, men det blir ju så de de vilar en del, vilkat jag förstått att han gjort(?). Hans överlinge är grym, och han en resning som jag tycker är underbar. Överlinjen har mjuka fina former. Han är ju en grov och rejäl häst, mkt ponny över honom. Han ser i mina ögon ut som en snygg häst, som sitter ihop på ett bra sätt. Ngt överbyggd kanske..?

Letade reda på den gamla, men den var låst, och jag har inte sett att nån ny skapats! Här hjälper vi varandra att tycka och tänka om hästarnas exteriörer!

Jag lägger ut på min nyinköpta lilla donna. Så, vad säger ni? Var ärliga, och inte snälla nu! Jag tycker hon är fin ändå!

25711286.jpg

25711323.jpg

Den är jävligt sööt iaf, kan inget om Islands hästars exteriörer... :rofl:

26702976.jpg

Vad säger ni om denna sötsak?

Även detta tycker jag är en snygg modell på häst! Lätt i typen och högrest. Får en känsla av att det är åt det här hållet man vill att islandshästarna ska se ut idag! Mjuk fin överlinje ser den ut att ha, synd manen ligger i vägen bara! Vad är det fär ålder på den?

en av dom finast byggda islandshäst jag har skådat!!! :love::love:
gillar den lite längre ryggen och runda, musklade former med en fin överlinje :d
nu är jag ingen hejjare på detta med exteriör så jag hoppar över att gå in mer exakt på benställning och sånt..

ska skriva ut en bild och sätta upp i min häst box så har har en förebild att gå efter!

jag vet inte om det är bilderna som luras, men jag tycker hon ser en aning hög ut där bak.
inte alls mycket, men lite (;
annars tycker jag hon ser jätte fin ut!
(och jag är inget proffs på extriörer)

Ej tack så mycket:D:D
Wippos: Tack så jätte mycke :D
Fafnir: Det er bilderna som lurar. Hon er högre fram end bak ;)

Hon er etter Kolfinnur frá Kjarnholtum och en 1. pr hoppe...og er veldig snäll og trävlig at rida :D

Hon er etter Kolfinnur frá Kjarnholtum och en 1. pr hoppe...og er veldig snäll og trävlig at rida :D
Tyckte väl att jag såg vissa likheter mellan henne och min Dökkvi. Kolfinnur är hans farfar. Han är efter Dagur fra Kjarnholtum.

dokkvi_exterior.jpg

På bilden ovan ser han kortare ut i kroppen än vad han egentligen är, på grund av vinkeln.

Dokkvi.jpg

Tyckte väl att jag såg vissa likheter mellan henne och min Dökkvi. Kolfinnur är hans farfar. Han är efter Dagur fra Kjarnholtum.

Ja...der er mycke stor liknad :D Tycker oft at man kan se om der är Kolfinns hästar. Dom liknar alla Kolfinnur jätte mycke :D :D

Jätte fin häst du har :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 069
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 361
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka