Exteriör på islandshäst, version ?

Sv: Exteriör på islandshäst, version ?

Hon ser så stor ut! Eller luras man bara ? Jag har bara 3 miniatyrer hemma, ingen över 130 :p

KL

Någon som har något att säga om Spurnings exteriör? Vad tycker ni om hennes hull? :)

Puttar upp lite grann, ska försöka kommentera lite andra hästar också, men det är så svårt :p Ni får gärna säga vad ni tycker även fast ni inte är några experter!

En ny extriör bild på Fáfnir, KOMENTERA!!

26909498.jpg

Kommentera gärna Spurnings exteriör! :laugh:
hon var väl inte jättevaken efter en ridtur i värmen :p

kan försöka så gott jag kan iaf :)

hur hög är hon? C- kat.?
Skulle vilja ha mer musklad hals, tänker på överlinjen.
men annars verkar hon vara fint musklad bak till och i bra hull :)

*kl*

kommer med nyare bilder på Affe (dom andra va ju ett år - ett halvår gammla)
tyvärr halvtaskiga mobilfoton inomhus...

Bild080-1.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii204/wippos89/Bild083.jpg
http://i265.photobucket.com/albums/ii204/wippos89/Bild081.jpg

han har haft en liten bukmage som vi håller på och arbeta/äta bort ;)

Stämmer bra! Hon är c:a 134-136 cm. Håller med om det du säger. Har haft problem med att hon varit stjärnkikare och hon skadade sig i våras och tappade då ganska mycket muskler och jag har bara ridit henne "rätt" i några månader.Så vi hoppas på att det kommer muskler så småninom!;)

Gillar Affes exteriör! Ser ut att vara jämt och fint musklat. Ganska kompakt är han va? eller är det bilden som luras?

KL

picture.aspx

Vad tycker ni om lilla Heidinn? Detta är två månader sedan, har inga nyare bilder.

Hej på er alla.
Jag är ny här på buke...:o
Men tänkte visa Exteriör-bild på min nya valack jag köpte den 31/3 - 09
Bilden är väl inte den bästa, men alltid kul och höra vad andra tycker...
Han är 6 år och nydligen inriden.

pic_show_id26880692.html

Min bild kom inte med ( hm ? )
pic_show_id26880692.html

dsc_0010-2_34003959.jpg

Gillade hennes färg väldigt mycket :)

i med buken och den runda baken så ser han rättså kompakt ut :) han är inte av den långsmala modellen utsendevis ;) annars har han en lång rygg för och vara islandshäst (kort rygg om man skulle jämnföra med en ponny på 145:angel:)

väldigt fint byggd! reagerade först på magen, typiskt stomage. Har nog aldrig sett de på en valack/hingst.
Läcker färg med :d vad klassas han som? (är inte en sån hejjare på dom lite ovanligare färgerna)

i med buken och den runda baken så ser han rättså kompakt ut :) han är inte av den långsmala modellen utsendevis ;) annars har han en lång rygg för och vara islandshäst (kort rygg om man skulle jämnföra med en ponny på 145:angel:)

Bilden är inte den bästa :o
ser att jag kommit närmre huvudet. Rumpan ser liten ut. Men ska fixa bättre bild och när han fått finare/bättre muskler :)

väldigt fint byggd! reagerade först på magen, typiskt stomage. Har nog aldrig sett de på en valack/hingst.
Läcker färg med :d vad klassas han som? (är inte en sån hejjare på dom lite ovanligare färgerna)

Haha ja han är rätt rund. Uppvuxen på lösdrift och gått där tills nu. Då han går in och ut nu...plus jag hoppas den "där fölmagen" haha försvinner lite nu när han börjar ridas på allvar. Han är mörk gulbrun, inte så jätte vanlig färg :)

Bilden är inte den bästa :o
ser att jag kommit närmre huvudet. Rumpan ser liten ut. Men ska fixa bättre bild och när han fått finare/bättre muskler :)

nu har du nog blandat ihop här lite :)
de svaret va till Sputnick.
kommenterade din polle inlägget under ;)

nu har du nog blandat ihop här lite :)
de svaret va till Sputnick.
kommenterade din polle inlägget under ;)

haha vi får skylla på att jag är ny här.
Lär mig med tiden, hoppas vi :d:laugh:

Haha ja han är rätt rund. Uppvuxen på lösdrift och gått där tills nu. Då han går in och ut nu...plus jag hoppas den "där fölmagen" haha försvinner lite nu när han börjar ridas på allvar. Han är mörk gulbrun, inte så jätte vanlig färg :)

men så farligt rund tycker jag inte han är, bara att han hade de där typiska "uppdragna" mot bakbenet som en del ston :)

haha vi får skylla på att jag är ny här.
Lär mig med tiden, hoppas vi :d:laugh:

haha, nej de är inte alltid lätt och hänga med bland alla inlägg ;)
alla är vi nybörjare :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 069
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 361
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka