Exteriör på islandshäst, version ?

Sv: Exteriör på islandshäst, version ?

Min kille har Geisli frá Medafelli som morfar :)
Alla har alltid sakt till mig att det är från honom Faxi har fåt sin grovhet :)
Roligt å se lite avkommer till honom.. :banana:

kan ju inte mera än hålla med!!!!!

Jag ser nu, om jag följer magen, där den är klippt, att din har längre ben än min. Hade nog min tax i minnet, tog kort igår på henne, som inte gör henne rättvisa alls. Ser mkt "taxig" ut! Gullfaxi, kul att din har Geisli i stammen oxå!!
Polstjarnas höjd ja... Alltså, hon jag köpte henne av, sade att hon var 140 ungefär. Men det är hon INTE! Sist jag mätte henne fick jag henne till 137, med skor, brodd, och 2 cm för höga fötter som nu är borta. 137-4= 133. Men det är ingen som tror mig då jag säger det, de säger hon MÅSTE vara högre.. Men jag tror faktiskt inte det.. Hon börjar få en liten kalaskula oxå ser jag!!
Lägger in bild på henne.. Kommentera gärna exteriören! Inte många som gjorde det sist!
26675713.jpg

Haha din tax!

Hm skulle nästan tro att vi köpt av samma???:confused:Eftersom Krummi såldes som 147 och två har mätt han nu senaste åren till 140 cm:confused:

Jag tycker hon har smalare och längre hals än Krummi fast det kan ju bero på att hon har smalare hals..

Här kommer en bild med rak hals tagen idag efter premiäritt med repgrimma.

tja Jorunn var inte mer än 130 när jag red in henne så här såg vi ut då jag är 175 cm lång=)

Idag ser det ut så här och hon är 138 cm hög idag

Ja, det kan man ju säga, lite annan typ av häst! Ärvt mkt av sin mor kanske? Lång o fin hals, bra resning, ger ett mkt "lättare" intryck! Kul att se!

Niela, de där 8 cm gör inte såå stor skillnad egentligen.. Jag sörjer inte så mkt över min hästs höjd, liten men naggande god! Tömkör ju rätt mkt oxå, så det är nog ingen fara med det.

KL

Någon som har något att säga om Spurnings exteriör? Vad tycker ni om hennes hull? :)

Nu återkommer jag med en färsk exteriörbild på min nya häst som kom igår.
Hon blir fem i år och har fortfarande ett väldigt föligt utseende, iallafall i ansiktet. Riktigt söt om jag får säga det själv. :laugh:
Klippningen är lite speciell, hon var utsatt för pälsätare.
Så berätta gärna vad ni tycker och tror om henne. :)

26731528.jpg

26731214.jpg

Jag tycker din häst ser ut att ha konkav nosrygg, dåligt musklad hals, i övrigt fin hals, stupande kors.

Tycker jag, och jag kan inte... :p Söt häst i alla fall, ser trevlig ut.

Kortbent, överbyggd, kraftig hals, grov (?), framåtlutande rygg...

Vad jag tycker mig se :o

Fick tagit en bild på Kveikja idag nu när de mesta täckhåren har släppt, fotade själv tyvärr så ingen uppställningskvalitet i det, men det vore roligt o få kommentarer på henne ändå.

kvexterior0903.jpg

Något jag främst vill veta är era åsikter om rygg,länd,kors o vinklarna i bak? Har läst att man kan skilja fyrgångare från femgångare genom att titta på rumpan o bäckenvinkel. Jag trodde nämnligen att Kvekki var fyrgångare då bägge föräldrar är det. Men tränaren kallar henne femgångare o att hon "säkert" har en bra pass. :confused:

Jag tycker din häst ser ut att ha konkav nosrygg, dåligt musklad hals, i övrigt fin hals, stupande kors.

Tycker jag, och jag kan inte... :p Söt häst i alla fall, ser trevlig ut.

Ja, hon har lite speciellt ansikte tyckar jag iaf. Och muskler ska vi ju inte prata om än på ett tag, hon är bara riden i några veckor :)
Men det är sant, hon är supertevlig :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 067
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 359
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka