Export av häst?

M

Moncan

Någon som vet vilka regler man ska tänka på när man exporterar en häst från Sverige till Italien? Vilka intyg behövs? (veterinär, tull mm)

Sv: Export av häst?

Jag rekommenderar att anstalla ett bra transportbolag och lata dem ta hand om allt pappersarbete, da de ar vana att gora sadana grejer. Visst ar det bra att som saljare/kopare veta vad som behovs, men det basta ar att lamna det i handerna pa professionella manniskor som gjort det forrut.

Inom Europa ar det i stort sett samma regler som galler, och de reglerna kan du hitta pa Jordbruksverkets hemsida.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Att resa med hästen utanför Sveriges gränser innebär andra regler än inom landet. Distriktsveterinärernas Amanda Eklund guidar hur det...
Svar
0
· Visningar
70
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar