Exet släpper inte ifrån sig min katt

Sv: Exet släpper inte ifrån sig min katt

Maila den där juridikfrågan och hör vad de har att säga. Bedömer de att katten är din är det bara att polisanmäla exet för stöld antar jag.

Du kan ju skriva ett brev till honom som bara går att hämta med mottagningsbevis. Då vet du om han fått det. Sen kan du gå till närmsta polisstation och förhöra dig om vad du kan göra. I ditt fall har du ju en bevisbörda, om inte exet släpper katten.

Usch, vad fruktansvärt det måste kännas för dig! :(
Håller tummarna för att exet tar sitt förnuft till fånga, förstår att det måste vara väldigt svårt för honom också men katten är ju din ändå.

Sorry att jag skrev häst istället för katt. Där ser man att jag bara har en sak i huvudet eg... ;)

Nej :mad: Nu fick han en sista chans, tyvärr får jag gå vidare med saken.

Usch vad jobbigt att det vart så här...Hur ska du gå vidare? Blir det polisanmälan eller?

All pepp åt dig,så får vi hålla tummen för att du ska få tillbaka katten! :banana::bump:

Hoppas att du kommer på ett sätt att få din katt tillbaka! Jag har själv varit med om att min första egna katt blev "stulen" av min pojkväns morföräldrar, då han dog i en bil-olycka...det var helt sjukt, men dom tog min katt när jag var på skolan! Det var för att riktigt såra mej och så visste dom att katten var värd en massa pengar, hon var fortfarande katt-unge och av rasen main coon, vilket var oerhört ovanligt i början på 90-talet i italien...Folk kan vara helt..jag har inte ord, bara för att "jävlas", vilket ditt x håller på med... Min pojkväns morföräldrar sa till o med att dom dödat katten...vilket inte var sant. jag hade "tur" o fick tillbaka henne, antagligen för att hon hade diarree o bajade överallt eftersom dom gett henne annan mat än vad hon var van vid. Dessutom i den stunden "behövde" jag verkligen min lilla katt att trösta mej med, men tydligen var dom så chockade över vad som hänt att dom skyllde på mej av nån konstig anledning o ville genom katten riktigt göra mej illa....vem vet vad som rör sej i huvudet på andra? Hoppas verkligen att katten kommer tillrätta!!!

Jag är inte säker på hur än, men jag kan säga att jag INTE vill att det ska behöva gå så långt. Tyvärr får jag ingen kontakt, inte mycket mer jag kan göra nu å exets vägnar.
Vad snälla ni är som bryr er. :bow: Jag ger mig f-n inte! :mad:

Men wtf?? :eek: Man blir helt chockerad över hur det kan gå gällande djur och och lagliga rättigheter. Hade antagligen inte hänt något om du anmält dem.

Mitt ex vill inte terrorisera mig på något sånt där sätt, bara vägra lämna tillbaka min pojk. Just nu kan jag säga att jag skiter i vad han tycker om det hela, jag är trött på att försöka resonera med någon som beter sig som 12.
Ägarskapet är inget att diskutera, däremot att stjäla katten. Är väl bara en tidsfråga innan katten dött/rymt/blev sjuk. :cool:

Jag var inblandad i en händelse som liknar denna...byt ut katt mot hund istället. Hundägaren lånade ut sin hund i ca. 1,5 år. Hundägaren ville ha tillbaka sin hund efter att valpkull på valpkull togs på hunden utan tillåtelse. "doggnapparen" gav ej med sig. Det hamnade i tingsrätten och hundägaren förlorade, hunden klassades som gåva. Hundägaren hade betalat försäkring hela tiden hade massor av foton på hund och familj tillsammans...men icke. Tingsrätten gick på "dognapparens"sida. Tyvärr ser det mörkt ut för din katt.:(

grrrr, fy för i bubblan vad detta gör mig ledsen.
Jag kan föreställa mig vad din katt betyder för dig, och jag tycker helt klart att du ska ha din pojk tillbaka. Det verkar som att du behöver din vän..

JAG FÖLJER MED SÅ ÅKER VI OCH HÄMTAR KISSEN! Mina blickar KAN mörda. :banana:

Låt säga nu att du trots att skulle vinna en tvist, då lär din ex säkert få rätt till ersättning för att ha haft katten. Så ska du gå till rätten får du räkna med att det kommer kosta. Och du får nog räkna i många tiotusentals kronor.

Det är tveksamt om de ens tar upp målet i rätten, man brukar försöka få till stånd förlikning istället.

Tyvärr, jag har betalat försäkringen och en del av hans upphälle varje månad.
I vilket fall som helst är det synd att det skulle gå så här långt, jag vill verkligen inte skapa problem.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 764
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama