Exet släpper inte ifrån sig min katt

Sv: Exet släpper inte ifrån sig min katt

Haha, så långt ska vi väl inte gå. ;) Tack för ditt stöd iallafall

Hmmm....låt mig även tillägga att jag och min vän åkte ca. 25 mil och skulle hämta tillbaka hunden, själva hämtadet gick väl bra förutom att "doggnapparen" ringde polisen så vi blev stoppade efter 15 mil för egenmäktigt förfarande och fick snällt lämna tillbaka hunden till "nötterna" och det låg ju inte i fatet för min vän i tingsrätten.

Klart du ska ha tillbaka katten om den är din. Se till att den du köpte katten av styrker att det stämmer samt ngn mer vän/släkting.

Sen är det tyvärr lite som Cylene säger, katten mår säkert alldeles förträffligt där borta. Men det är lite som du hävdar också, mina foderhästar genomåren har mått bra hos mig men de har en ägare och det är inte jag.

Någon säljare finns inte, jag räddade honom undan ett hot som dränkt katt...:crazy: Det är 7 år sen också.
Personen VET att han inte har rätt till katten, det pågår någon slags fånig skuldförhandling.:smirk: Moget.

Du vet väl vart han bor? Det är väl bara att åka dit och hämta katten? Öppnar han inte så sitt utanför, nån gång måste han ju gå ut/komma hem.

Ja vadå då? Det är ju din katt, jag hade lätt åkt 140 mil för att hämta hem min katt.

Hörru du, avståndet för mig är inga problem, jag har PENDLAT det under lång tid. Om du läser i tråden ser du att personen inte kommer att öppna. Vad tycker du att jag ska göra isåfall? Jag är inget fan av att sova i en trappuppgång.

I vilket fall som helst, så vill jag säga till alla att jag har mer koll på läget och kan återkomma när jag vet mer.

Yes, 40 mil uppåt. :smirk:

Det här svaret från dig tog jag som att avståndet var ett problem för dig...

Hörru du, avståndet för mig är inga problem, jag har PENDLAT det under lång tid. Om du läser i tråden ser du att personen inte kommer att öppna. Vad tycker du att jag ska göra isåfall? Jag är inget fan av att sova i en trappuppgång.

Hade jag vart du så hade jag struntat i vad jag var ett "fan" av och suttit där tills han öppnat dörren, nån gång måste han ju gå in eller ut, speciellt om han har ett jobb.

Eller så kan man hålla sig borta hemifrån några dagar? :smirk:
(Ja, jag vet hur weird det låter..)
Jaja. Nu ska jag undersöka ett par lösningar. :cool: Får tacka alla för engagemanget i tråden, jag återkommer, förhoppningsvis med goda nyheter.

Har man katt så kan man ju inte vara borta flera dagar utan att någon åtminstånde går in i lägenheten och ger den mat etc. Inte heller om man har ett jobb att sköta (man behöver ju inte åka upp över helgen).

Jaja, hoppas det löser sig för dig.

Efter den här jobbiga tiden har jag fattat ett beslut som skär i hjärtat..
Han får stanna. I slutändan vill jag att han ska vara lycklig.

Nu ska jag bara övertyga mig själv om att jag gjort rätt, och sluta drömma om honom på nätterna. :cry:

Tack alla som brydde sig.

Vad starkt gjort! :bow:
Otroligt ledsamt för dig dock. :(
Men du kan hälsa på katten ibland iaf?

Jag tror faktiskt inte att jag skulle klara av att träffa honom igen.

Allt detta blev så mycket värre än det kunde ha blivit, från början skulle vi ha sett hur pojken trivdes med att bo hos mig igen och agera därefter.
Han får det bra däruppe och behöver inte hamna i mitten av något, och jag behöver inte oroa mig för att det kanske inte skulle ha fungerat.

Det tar nog lång tid att försöka lägga det bakom mig på något sätt, men nu är det som det är.

Jag hade inte gett upp

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 764
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama