Ev. mitt sto + ? = Sant

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rostad
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 791
Status
Stängd för vidare inlägg.

rostad

Trådstartare
Hej!
Jag funderar och letar hingst åt ett sto. Hon har e: Pepe 747 u: Fullblod. Jag har funderat på många hingstar.. Men Quaterback tycker jag nog bäst om. Jag vill ha en dressyr avkomma, som ej skall bli allt förstor.

Vilken hingst skulle ni ha funderat på/valt? Vad tycker ni om Quaterback?

// Rostad

Sv: Ev. mitt sto + ? = Sant

*PUTT PUTT*

Någon som vet Förärvningsråd/användningsorådet på Quaterback är?

Berätta lite mer om stoet så kanske du får mer svar;) . Lite om exteriör, temperament och tidigare avkommor.

Angående Quaterback så ser han mkt trevlig ut på bild och verkar ha lite allroundstam.
Har du tittat på Danzas? Jag har en mkt trevlig 2 åring efter honom undan ett sto med mkt fullblod.

Hon har ej fått några avkommer för hon har tävlingshäst. Hon är snäll, jätte bra temprament. Hon är ganska vandlig typ, lite på gränsen till lång i ryggen, fullblods hals. Tävlat Svår B:1 dressyr med Vinst och placering. Var med och vann SM-lag.

P.S. Aldente: gå in på chatten så kan vi prata mer där. D.S.

Jag känner två Pepeavkommor som båda har fullblod bakom i andra led.
De är som din, lite långa ryggar och fullblodshals. Ordinära gångarter men den ena utbildad svår dressyr, den andra msv.
Båda har otroligt fina temperament.
Jag tror du kan välja rätt fritt i åretshingstval, men satsa på elastisitet och rörelse.

Det räcker faktiskt med EN tråd om ditt sto! FOrtsätt i den andra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 097
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
34 030
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 769
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Tillbaka