Här är min kommentarer:
San Marino: Senhit – “Adrenalina”
Inte jättekasst men inte heller speciellt bra. De brukade vara roligare när de var uppenbart dåliga.
Estonia: Uku Suviste – “The Lucky One”
Jag brukar tycka om Estlands bidrag och så även i år. Den är inte min vinnare men en rätt bra låt ändå.
Czech Republic: Benny Cristo – “Omaga”
Den här kan lyfta eller krascha beroende på scenshowen. Är han charmig och går genom rutan kan det här gå rätt bra!
Greece: Stefania – “Last Dance”
Nä, den här glömmer jag snabbt igen. Blekt.
Austria: Vincent Bueno – “Amen”
Amen nr 2. Nä, det här är inget för mig.
Poland: Rafał – “The Ride”
Jag gillar retrostuket och hoppas att de får in det i scenshowen på ett bra sätt. Det här rätt härligt!
Moldova: Natalia Gordienko – “Sugar”
Om de dansande glasstrutarna inte är med på scenen blir jag mycket besviken!!
Iceland: Daði og Gagnamagnið – “10 Years”
Gulligt, men inte lika bra som deras låt förra året. Jag blir lite uttråkad faktiskt. Lite tjatigt med en likadan låt till från dem. För mig funkar det här inte. Men det kan gå hem hos den stora publiken som inte såg deras låt från förra året.
Serbia: Hurricane – “Loco Loco”
Hopppas att killen i badkaret är med på scen. I badkaret. I övrigt har jag inte mycket till övers för den här balkan girl band poplåten.
Georgia: Tornike Kipiani – “You”
Gäääääsp!!
Albania: Anxhela Peristeri – “Karma”
Jag tycker att Albanien låter likadant varje år. En viss etnisk stil, duktig sångerska som sjunger väldigt låååånga och dramatiska toner låten igenom. Gäsp!
Portugal: The Black Mamba – “Love Is on My Side”
Tråkig... tredje trista låten på raken! Jag får kanske planera in nåt att göra under tiden så jag inte somnar?
Bulgaria: Victoria – “Growing Up Is Getting Old”
Ok, jag får definitivt komma på nåt att göra här...annars somnar jag ifrån!
Finland: Blind Channel – “Dark Side”
Tack Finland! nu vaknade jag iaf. Men nog måste Finland ha nån bättre rock att skicka än det här?
Latvia: Samanta Tīna – “The Moon Is Rising”
Jag får inte grepp om den här låten... glömmer bort den fort.
Switzerland: Gjon’s Tears – “Tout l’univers”
Duncan Lawrence ringde och vill ha sin låt tillbaka... *gäsp* Kommer publiken verkligen rösta fram en så uppenbar kopia av den senaste vinnaren?
Denmark: Fyr & Flamme – “Øve os på hinanden”
Roligt att de sjunger på danska. Men där slutar nog min uppskattning för den här låten. Retro är visserligen roligt men det här är för daterat.