Det var länge sen jag röstade pa plats i Sverige och jag har inte reflekterat över det. Hoppas jag har gjort rätt och klistat igen mina brevröster. I Österrike (där jag bor) ska man inte klista igen, bara vika omslaget.

Pa vilket sett kan det vara valfusk?

När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
Nej det är inte okej. När jag var och förtidsröstade tillsammans med min dotter så lämnade hon in sitt kuvert utan att klistra igen det och fick genast tillbaka det med uppmaningen att klistra igen! Det är ju för att garantera valhemligheten och säkerställa att ingen byter ut valsedeln du lagt i kuvertet så det är jätteviktigt!!

Liknande trådar

IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 626
Senast: MJLee
·
  • Omröstning Omröstning
Samhälle En månad kvar till valet. Här kan man kommentera och rösta eller bara kommentera eller bara rösta. Kommer ni att rösta eller kommer ni...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
24 237
Senast: Smoothi
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 073
Senast: Squie
·
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
367
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V