ett nytt tråd försök ang blandraser

Sv: ett nytt tråd försök ang blandraser

flisan__bus_juli.jpg

Flisan (till vänster)är min nya blandis,fick tyvärr avliva min andra då hon fick juvercancer.
Flisan är en jakthund och blandad med Tax,Beagle,Gråhund. Hon är väldigt intelligent,snäll,tålmodig,lydig och lite speciell....
Man kan tro att det är min första blandis som "kommit" tillbaka i form av Flisan för de har samma sätt o huvud.....
lizziegumman.jpg

Detta är min första blandis,en tik som jag fortfarande saknar så hjärtat håller på att brista.Hon var en korsning mellan: Schäfer-Chowchow,västgötaspets,shetlandsheepdog.
En sådan hund (korsning) får jag aldrig mer till utseendet,men har fått tillbaka hennes psyke genom Flisan som jag skrev om innan.Anledningen till blandrasinskaffandet från början var ekonomin men nu har jag haft några blandraser o jag får lov o säg det som andra inte hävdar,nämligen att alla har vart kärnfriska hela sitt liv.(Förutom då juvercancer hon fick vid 10års ålder).
Trevliga hundar med rätt psyke på föräldrarna förstås.Jag har bara positiva erfarenheter av korsningar oavsett ras eller storlek.
Flissepisse.jpg
Flisan igen.

Senast ändrad:

Hej!
Jag har en korsning av bordercollie (50%) De andra 50 % består av golden, new foundland o schäfer. :p

Mycket raser. Var först skeptsik men har alltid velat ha hund o nu är jag hemma o är mammaledig så det passade bra för valpen med. Nu är hon 5 mån o jag ska vara hemma ca 1 år till. Hon är jättego o glad, gillar bus o lek så jag tror att jag ska börja träna agility med henne....

Ångrar absolut inte det köpet. :banana: :bump: :bow:

62,5% BC 25% schäfer o 12,5% vorsteh. En utmaning som kräver en del men hittills en fullträff.
PL

synd att man inte kan se bilderna , får hoppas dom kommer upp snart.. är nyfiken på schäfer/ Bordercollien

hade en sådan blandning och hon blev tyvärr påkörd för drygt ett år sedan .. helt underbar va hon :cry:

Han ser ut som en renrasig schäfer...
Goavanner.jpg

enda bilden som finns att visa (hoppas jag )

NI som har blandraser va är den för blandnig mellan?
Hälften terveruen, sedan är det labrador, schäfer, setter och border collie.

Hur kom de sig att just du skaffa just den blandras och inte en renrasig?
Jag satt på min häst och sedan kommer min dåvarande tränare och lämpar över den gudomligaste hundvalp jag någonsin sett i min famn, och säger de magiska orden "Förresten, den är till salu". Fanns inte så mycket att göra, det var bara att hosta upp pengar... :love: :)

Har du någong gång ångrat ditt köp?
Nej, herregud, nej! :eek: Jag har däremot ångrat att jag inte skaffade hund tidigare.

prövat att ställa ut i utställning för blandraser någon gång?
Nej. Visste inte ens att det fanns, för att vara helt ärlig!

Bilder kommer:

Moa.jpg

Moa2.jpg

:love: :love: :love:

jaha , va ser hon ut som dom?

2st blandning mellan Chihuahua och Papillon. Jag hade alltid velat ha en liten hund, så kände vi dom som hade fött upp den första.
Jag har aldrig ångrat "mitt"(mamma och pappa betala fanny och lotta har vi fött upp själv) köp. Dom är helt underbara :love:

Fanny_myser.jpg

Fanny på rauk

Kopia_av_Lottis.jpg

det är inte vovven som är på bilden till vänster då?

NI som har blandraser va är den för blandnig mellan?De e en BassetHound /Cocker Spaniel korsning
Hur kom de sig att just du skaffa just den blandras och inte en renrasig?Fattig som fasen o sen e de inte så gott om Bassets när jag letade dessutom så bara smälte jag när jag såg hono på bild..=)

Har du någong gång ångrat ditt köp?Varje dag när han kissar inne hoppar runt som en idiot eller e allmänt dum.. men jag ångrar att jag ångrar att jag köpte honom lika snabbt igen :D

bild hade vart kul å så Malte

prövat att ställa ut i utställning för blandraser någon gång? Va finns de??? var när ???

Jag har en chihuahua/tib.spaniel.
Det var en slump att hon kom till oss. Hon skulle avlivas för att föarra ägarna hade tröttnat :crazy: så jag fick en dags betänketid.
Jag har ALDRIG ångrat mig.

jag skulle gärna ställa ut henne :)
94478608ertYPb_ph.jpg

Var nästan helt övertygad om att jag lagt in ett inlägg här men tydligen inte (glömde väl skicka det)...

Jag har haft en Tysk Mittelspitz-tik tillsammans med min mor innan. Nu i vår har jag dock fått inse att tiken mer och mer blivit "min mors". De hade bestämt sej för att prova para henne med en Papillon i grannskapet. Inget jag "stödjer" egentligen, men nu har vi i alla fall fått 5 underbara valpar.

Jag ska ta en av valparna, en tik vid namn Matilda. 5 veckor är hon nu, och planen är att gå valp-kurs och allmänlydnads-kurs och sedan eventuellt prova på agility när åldern är inne för det. Visst, jag vet att hon inte kan bli champion - men såna ambitioner har jag inte heller (just nu). En charmig, pigg liten tjej är det!

Några bilder

Sover/sömnig i sambons händer drygt 3 veckor gammal;
matildasover.jpg

matildaavslappnad.jpg

Myser tillsammans med kullsyster Molly drygt 3 veckor gammal;
matildamolly.jpg

Mamma visar upp henne 4 veckor gammal;
matilda2.JPG

man har ju bara lust att äta upp henne :d

Toudi skrev:
50% Beagle(pappa), 25% Drever & 25% Border Terrier (mamma)

Han är väl inte riktigt "min" men tillhör familjen och jag bor med honom. Mina föräldrar jagar och vi har länge pratat om att köpa en jakthund och funderat på vad för någon ras det skulle vara, lutade länge åt Beagle men det blev det tack och lov inte! :devil:
Iaf läste vi en annons i en tidning om blandras valpar i närheten, åkte och tittade och de var jättesöta! Sen kom Nelson...

Han är jättemysig, alla i familjen tycker väldigt bra om honom, utom möjligtvis de andra 3 hundarna som tycker han är lite påfrestande ibland... ;)

bild hade vart kul å så :love:
Ska se om jag kan försöka lägga ut en bild någon annan gång, han är jättesöt!
Nej, det har aldrig blivit av...

Senast ändrad av en moderator:

Pappa har alltid velat ha en kelpie, men ville ändå ha en blandras då vi alltid haft det:p Har 2 bröder den ena fick vi gratis och kunde inte tacka nej. Tror att det är Dingo i dom oxå då "min" är som en, han är inte så smart medans hans brossa lärst sig öppna dörrar åt båda hållen :D

Många gånger men bara för stunden, har aldrig haft någon med sån energi och nu är det 2 st

bild hade vart kul å så :love:
Buster (den smarte :p)
4eb4d726.jpg

Sippo ( måste ha damp eller ADD)
7cc42765.jpg

Nope, Då buste innan varit hundilsk, vilket han inte är längre :)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 515
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 927
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar