Jag är nog ganska fördomsfull, jag vill inte ha en 'svensk' när jag går och klipper mig. Har haft lite dåliga erfarenheter av yngre kvinnliga frisörer som inte är så bra på att klippa asiatiskt hår. Däremot så mycket bättre på att föreslå trendiga frisyrer som behöver en evighet och massor av (dyra) produkter som jag kan köpa hos dom, att få snygga på morgonen, trots att jag sagt att jag vill ha en enkel och lättskött frisyr.
Jag vet inte var min (manliga) jättebra frisör kommer ifrån men det hörs att svenska inte är hans första språk. Han har salong i ett litet hål i väggen 100 m från där jag bor i Årsta, dessutom är han betydligt billigare än salonger jag gått till tidigare - gurkvatten, varma handdukar och massagestolar är inte så nödvändigt för mig, bara mitt hår klipps bra.
Nu måste jag hitta en ny frisör här i Bollnäs, suck.
Jag vet inte var min (manliga) jättebra frisör kommer ifrån men det hörs att svenska inte är hans första språk. Han har salong i ett litet hål i väggen 100 m från där jag bor i Årsta, dessutom är han betydligt billigare än salonger jag gått till tidigare - gurkvatten, varma handdukar och massagestolar är inte så nödvändigt för mig, bara mitt hår klipps bra.
Nu måste jag hitta en ny frisör här i Bollnäs, suck.