TS har jobbat många år som just busschaufför och upplever det som ett toppenyrke.Alla blir inte lyckliga av att vara busschaufför bara för att du upplever det som ett toppenyrke.
Och den här tråden handlar om henne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TS har jobbat många år som just busschaufför och upplever det som ett toppenyrke.Alla blir inte lyckliga av att vara busschaufför bara för att du upplever det som ett toppenyrke.
Precis vad som behövs. Att TS kämpar.TS, kämpa på för dej pch för din dotter. Det kommer lösa sig! Ett steg i taget en dag i taget.
Jag skulle så gärna vilja ta med dig upp i fjällen. Att långsamt röra sig genom ett storslaget landskap är en lisa för själen där stress och sorg rinner bort.
Jag hoppas att du snart frå må bättre så att du kan njuta av livet. Du är så värd det.
TS har jobbat många år som just busschaufför och upplever det som ett toppenyrke.
Och den här tråden handlar om henne.
Precis vad som behövs. Att TS kämpar.
Önskar henne styrka!
Säg allt till psykologen, inget är för litet och dumt eller för stort och svårt. Bara när man visar hela sig så kan de hjälpa en. Även om jag har fullförståelse för att det är jättesvårt (speciellt om man måste göra det på tyska!).Ja, när jag satt där hos psykologen och han undrade över vad jag har problem med så bleknade liksom mina hjärnspöken. Men jag har dessa hjärnspöken i min vardag och det ställer till det för mig.
Han tyckte det verkade som om jag hade suttit i ett fängelse i 10 år, och den beskrivningen var väldigt klarsynt. Jag isolerade mig och vågade inget under 10 år. Och nu är jag ensam och måste klara av allt ensam.
Du anar inte hur glad jag blir av att läsa det där!!Det är svårt att sätta ord på saker och som sagt, ibland förstod jag inte riktigt vad han menade. Men de saker som han sade var väldigt tankeväckande, nu behöver jag tid att bearbeta allt inför nästa besök.
I Sverige så är bristen så stor att arbetsförmedlingen utbildar.Här i Tyskland var det extremt dyrt (ca 100.000:-)
Hejja dig det kommer att bli jättebra på andra sidan.Men de saker som han sade var väldigt tankeväckande, nu behöver jag tid att bearbeta allt inför nästa besök.
Nja de utbildar bara de som är på väg att stämpla ut, har själv försökt få den utbildningen. Men eftersom TS redan har kört borde det gå att få en kortare variant??? Då BORDE dom ju vara intresserade av att hon får komma i arbete snabbtI Sverige så är bristen så stor att arbetsförmedlingen utbildar.
Så det blir gratis.
Det borde vara lätt för dig då du ju redan har kört buss i många år.
Det finns lösningar på det.Nja de utbildar bara de som är på väg att stämpla ut, har själv försökt få den utbildningen.
Jag var hos terapeupten idag och det kommer att bli kämpigt, det förstår jag. Fick redan en hemläxa där jag ska berätta om mitt liv, på tyska :-( .
---
Men han vill placera mig i en gruppterapi och kom med massor med frågor om vad jag förväntar mig av det hela. Svåra frågor :-( jag har inte tänkt så mycket än.
Det är svårt att sätta ord på saker och som sagt, ibland förstod jag inte riktigt vad han menade. Men de saker som han sade var väldigt tankeväckande, nu behöver jag tid att bearbeta allt inför nästa besök.