Ersättning för kattvakt

Sv: Ersättning för kattvakt

Det är ju jätteberoende av situation.

Min vanliga kattvakt VILL ju låna katterna, så hon brukar få en kylskåpsmagnet till sin samling om jag hittar någon fin.
Min första kattvakt fick en flaska vin, som jag visste att hon ville ha.
 
Sv: Ersättning för kattvakt

Min kattvakt bor och sover över hos katterna, har fri tillgång till mat m m, ersättning för eventuell resekostnad och enligt överenskommelse normalt 150 kr kontant för 2 nätter. Om någon som köpt katt av mig önskar kattvakt, och jag eller någon vän till mig kan ta emot får de betala per dygn inklusive allt, kanske 80-100 kr per dygn beroende lite på hur länge vistelsen blir.

Jag tycker det smidigaste är att ersätta med pengar, då gåvor eller gentjänster ofta kan ge upphov till missnöje hos någon av parterna. :meh:
 
Sv: Ersättning för kattvakt

2000-2500 kr kanske? Om personen bor med dem vilket jag lite förutsätter när det handlar om hund.

Om de blir personen jag hoppas på (som känner mina djur väl och som vet hur man sköter om dem) så kommer hon troligtvis vara här en hel del med katterna men tar med sig hunden till sig. Lite komplicerat då hon har egna katter hemma som behöver tillsyn. Kommer ha minst en backupp vakt iaf men än är det några månader kvar tills resan...
 
Sv: Ersättning för kattvakt

Nuförtiden lämnar vi alltid katten till svärföräldrarna, där får han gå ut och in som han vill i sällskap av deras katt. Vi betalar ingenting.
Är inte svärföräldrarna hemma brukar grannens fjortonåriga dotter titta till 2ggr/dag, hon får oftast ca 300kr kontant och nåt fint smycke som vi köpt på resan :) (är sällan borta längre än en vecka)

Är det någon ytligt bekant så hade jag nog tyckt att vi skulle göra upp om betalning innan, annars hade jag vänt frågan till mig själv, och därmed inte förväntat mig något mer än en gentjänst/flaska vin/blomma/choklad och ett tack. Men jag älskar alla sorters djur och hjälper gärna till om jag får chansen, även om dom är lite bökiga :)
 
Sv: Ersättning för kattvakt

Det bästa är att inte ställa upp på sånt man inte kan tänka sig göra gratis. Tror inte du riktigt visste vad du ställde upp på.

Jag har flera underbara vänner som gärna ställer upp och passar mina katter. Nu är mina katter vana att resa och vara hemifrån så de ställer sällan till problem.
Oftast är det min pappa som tar katterna och de känner sig hemma där och han får alltid något som tack för hjälpen.
 
Sv: Ersättning för kattvakt

Det bästa är att inte ställa upp på sånt man inte kan tänka sig göra gratis. Tror inte du riktigt visste vad du ställde upp på.

Tydligen inte. Men det är första gången jag råkat ut för det. Andra jag passat djur åt har betalat, men då har det inte varit någon katt (hund och häst).

Nu har jag i alla fall lärt mig att det blir ett blankt nej nästa gång någon frågar. Jag vill inte ta på mig besvär i onödan.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 656
Tjatter Goda roller Ängel – kan varje natt skydda en deltagare. NattDL Siare – Får varje natt veta en deltagares roll. NattDL. Tvillingar –...
37 38 39
Svar
766
· Visningar
22 411
Senast: Lobelia
·
Övr. Katt Hej! Jag ska vara kattvakt åt två sphynxar, 1år resp. 5månader gamla. De ska bo hos mig i 2veckor. Ägarna tar med allt som behövs till...
Svar
9
· Visningar
9 346
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp