Fast det många kallar för själ är ju förmodligen energin vi har i oss. Och den finns ju. Energi försvinner aldrig. Tror alla som sett en död kropp antingen djur eller människa märker av när energin har gått vidare. Sen om man vill kalla det för själ eller bara energi spelar mindre roll.När det gäller själar, spöken och ufon behöver det inte finnas något sådant motsatsförhållande. Det går ju varken att bevisa eller motbevisa om människan har en själ, om något av själen kan finnas kvar efter döden,
Fast nu hade väl USA faktiska bevis på att det finns utomjordingar, dom gick ut med att dom helt existerar iallafall. Vilket jag iofs tycker är lite konstigt då jag lyssnade på radion häromdagen om hur dom la så många miljarder på att ta reda på huruvida det finns liv ute i rymden eller inte. Det går inte riktigt ihop med det USA gick ut med.Håller med, det är dock en skillnad - UFO (unidentified flying objects) finns bevisligen, om det är någon annan civilisation eller annat skumt är diskutabelt. Jag hakade upp mig på om spöken finns eller inte när några som jag tror på fullt ut anser att spöken finns, jag tror på dem, men jag har svårt att tro på spöken. Det slog lite slint i hjärnan tills jag fick frågan "Måste du förstå?" eller liknande. Jag släppte det helt. Jag behöver inte veta om det finns spöken eller ens veta om jag tror på dem, det samma gäller religion. För mig är tron på det oförklarliga, det må vara "di sma undar jordi", gudar, spöken, andar, poltergeistfenomen eller UFO intressant, spännande och det kan finnas en del sanningar. Det är dovk mer sannolikt att vi faktiskt hittar ett verkligt ufo i form av någon varelse från en annan planet än att någon kan bevisa guds existens.
Om spöken är energi som är kvar och härjar så finns det ju spöken, om man definierar spöken som en känsla av närvaro vi inte kan se. Jag tror på spöken i den bemärkelsen, att när folk dör eller på platser där det har skett mycket händelser, mycket känslor osv så lämnar det avtryck och energier som vi kan uppleva och känna av.Jag är också övertygad, men jag tror ändå inte på spöken , men något är det ju.