erfarenheter av enögda katter?

ameo

Trådstartare
Moderator
Vi fick operera bort ett öga på en av våra katter i måndags. Det är en katt som levt både ute och inne och fångat en del råttor och möss.
Jag har förstått att det oftast inte leder till några större problem - förutsatt god sårläkning osv. Men...

Vad har NI för erfarenheter av enögda katter?
Både vid sårläkningen och senare i livet?

Sv: erfarenheter av enögda katter?

Jag har volontärat mycket på katthem och där hade vi en gammal slagskämpe som de hade fått operera bort ena ögat på, han hade inga problem av det. Vår äldsta katt som är 24 börjar också se dåligt på ena ögat, han är dessutom döv...men han har inte heller några problem med vardagen. Fast han får vara innekatt sedan hörseln försvann i och med att han inte hör bilar t ex. Jag tror de klarar sig bra med ett öga. Hoppas att det går bra för kissen!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 593
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästvård Hej! Har en häst på 20 år som var diffust halt under längre tid, har inte blivit riden på länge pga dessa problem utan endast...
Svar
0
· Visningar
664
Senast: Emmsan88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama