Erfarenheter av dyra beg. vs. billiga nya boggie transporter?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare scesar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 517
Sv: Erfarenheter av dyra beg. vs. billiga nya boggie transporter?

Jag föredrar alla gånger mitt gamla Umeåsläp framför den nya VV som stallet har hemma. Ffa åkkomforten. Mitt är lite "mindre" men jag kör bara min ponny (och mina däck) så det är inga som helst problem. Har takfläkt och ska sätta in fönster samt taklucka under våren. Ponnyne knatar glatt på och släpet ligger som ett strykjärn på vägen, tomt eller lastat.

VV-släpet hoppar och far och är allmänt ostabilt. Nu är iofs mitt UME med boggie men ändå.

När vi skulle köpa släp fick det bli en bättre begagnad. Tillslut blev det iaf en superfräch Boj BRavo -98. Jag är supernöjd med den! ljus och bra, lite lågt till tak när vi kör vår plutt på 174 men han trivs jätte bra i den. Han knallar in på direkten och mumsar på sitt hö, sen står han där.

Dock tycker jag att bomsystemet är dåligt. Visst kan man höja och sänka bommarna men det är ett dåligt system på hur man "stänger" bomen när hästen har gått in eller när hästen ska ut. Men det kanske de har ändra till de nyare modellerna??

Iaf vi är jätte nöjda med vårat Boj.

Jag har aldrig tyckt om VV kan jag säga från början. De är mörka invgändigt, ventilationen är skit och de skramlar! Japp jag har provåkt. Brorsans häst fick ha bomull i öronen för att åka VV.

Jag hade ett äldrer Tranesläp, enkelaxlat innan och det låg otroligt stadigt och fint bakom bilen! Lättbackat och smidigt. Dock fortfarande lite väl skramligt.

Köpte en Henra Amazone, enhästars i somras och den är helt underbar! Den ligger stadigt bakom bilen, både med och utan häst. Den skramlar inte. Den har både taklucka och sidofönster som går att öppna i flera olika lägen och den har kapell bak istället för lucka! Jag som inte ville ha kapell ändrade snabbt uppfattning. Den är lättjobbad, den prasslar inte, den är inte tung och den är dessutom ganska snygg! Det enda jag har att klaga på är att det är för lite lampor på den, den syns inte tillräckligt bra, men det ligger på planeringen för att årgärda.
Min bredåkande häst trivs bra i den. Han som vägrar åka med vägg även om väggen står på snedden. Den är ljus, hög i tak och luftig. Jag ÄLSKAR mitt släp!

Jag har en Cheval Liberté 2005 som jag köpte i somras efter att ha haft en Böckmann som vi hade i fem år... Jag kan säga av egen efarenhet att det är inte mycket som skiljer i kvalité och köregenskaper om man jämför dessa två.. Ärligt talat har chevalen fått mkt god kritik av personer som har lånat släpet av mig.. hästen åker stabilt och ventilationen är kanon.:love: Det enda jag kan säga som är negativt är att det är lite trångt mellan frambommen och krubborna/sadelkammaren.. Men då ska man ju inte tala om hur tex. böckmann duon är..hm..:smirk: Jag kan inte säga något annat än att jag är helnöjd!:rofl: speciellt plånboken!
mvh//Sara:)

Jag tycker CL är käck men att jämföra med en boj går inte det är en budgetvagn :) Men _mycket_ bättre än VV :angel:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 331
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 663
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 361
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 252
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31