Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska man följa upp på något vis med de som verkade intresserade? När och hur i så fall? Jag vill ju inte verka desperat/tjatig eller irriterande, men jag vill ju inte heller tappa folk...
Ska man följa upp på något vis med de som verkade intresserade? När och hur i så fall? Jag vill ju inte verka desperat/tjatig eller irriterande, men jag vill ju inte heller tappa folk...
Har inte telefonnummer. Vi har haft kontakt via blocketmeddelande så jag kan mejla dem där. Annars tyckte jag att @Lovisaleonora hade en väldigt bra formulering. Om jag inte hör av dem mot slutet av veckan så tror jag att jag provar med något sådant .
Kanske lite OT just nu, men något vi diskuterade i början av tråden. Angående mäklarpriser så säger en bankman som vi känner, som ju borde ha hyfsad koll på mäklararvoden, att minimiarvodet för att sälja fastigheter i krokarna ligger på 50000 kr.... Då försvinner MYCKET pengar om man säljer ett billigt hus...
Nu ligger det ute på hemnet, så nu får vi väl se. Det jag kände som negativt med mäklaren var att hon inte verkade gilla vårt hus... Nu vet jag ju att det är lite skamfilat både här och där, men jag blev väldigt besviken när hon hade skrivit en riktigt USEL säljande beskrivning som redan där tryckte på renoveringsbehov. Trots att tak, fasad, fönster, dörrar, osv är hela och i normalskick. Det är uppfräschning inne (bland annat nya golv) som behövs. Jag erbjöds att komma med kommentarer/tillägg/osv och jag skrev i princip om hela beskrivningen. Den är ju jätteviktig, för den ger ju den första lilla sammanfattande beskrivningen av huset. Där ska man väl ändå BARA lyfta fram fördelarna??? Nackdelarna syns ju ändå på bilderna, tänker jag....
Jag förskönade inget, men jag tyckte att det kunde vara trevligt att nämna det uppdaterade värmesystemet, badrummet som har helrenoverats på senare år, och den stora inbyggda balkongen. Jag menar inte att man ska försköna bristerna, utan att man ska lyfta fram det som faktiskt ÄR bra.Nu är det svårt utan att ha sett huset. Mn om det är för stor diff mellan bilderna och texten kan det gå folk att dra öronen åt sig ang vad mer som "döljs". Så bättre trycka på det positiva men nämna att det invändigt finns visst renoveringsbehov men att det ger en möjlighet sätta sin egen prägel på huset etc.
Jag gick enbart på det du skrev om BARA lyfta fram fördelarna och resten syns på bilderna. Beroende på hur det görs finns en risk. Självklart ska uppdaterat värmesystem och nytt badrum osv nämnas. Men att i text inte alls nämna tex renoveringsbehov kan innebära en risk beroende på hur stort renoveringsbehov objektet har. Men jag gick helt på det du själv skrev om BARA lyfta fram fördelar och att det negativa syns på bild.Jag förskönade inget, men jag tyckte att det kunde vara trevligt att nämna det uppdaterade värmesystemet, badrummet som har helrenoverats på senare år, och den stora inbyggda balkongen. Jag menar inte att man ska försköna bristerna, utan att man ska lyfta fram det som faktiskt ÄR bra.
Trevligt hus!
Vad krävs för att det ska gå att elda? Kanske borde det stå med, om det är något som lätt går att fixa till?
Inga bilder på stall och hagar, varför inte?
Fast det negativa är ju precis sådant som syns på bilderna, dvs att golven t.ex. är slitna och behöver bytas. När någon basunerar ut RENOVERINGSBEHOV på andra raden i det första lilla stycket som ska locka köpare, då tänker jag mig ett hus där det läcker in genom taket typ... Och riktigt så illa är det verkligen inte...Jag gick enbart på det du skrev om BARA lyfta fram fördelarna och resten syns på bilderna. Beroende på hur det görs finns en risk. Självklart ska uppdaterat värmesystem och nytt badrum osv nämnas. Men att i text inte alls nämna tex renoveringsbehov kan innebära en risk beroende på hur stort renoveringsbehov objektet har. Men jag gick helt på det du själv skrev om BARA lyfta fram fördelar och att det negativa syns på bild.
Då hade jag lagt till den informationen till frågeformuläret du svarat påTack ! Jo, men det har väl lite charm ändå....
Det krävs att man sätter i ett stålrör i skorstenen. Ingen konstig grej egentligen. Det är rätt vanligt med gamla skorstener att det behövs med tiden.
Jag riktar inte det till hästmänniskor i första hand, eftersom jag flyttar därifrån pga att det är alldeles för litet och för nära stor väg för att passa till att ha häst. Det var ju därför vi flyttade...
Fast det är ju inte jag som fotar. Det är mäklaren som har tagit bilder, valt ut bilder, skrivit annonsen, osv. Den bit som jag fick påverka var den första lilla "säljande beskrivningen" (som mäklaren kallade den). Och en del av den säljande beskrivningen som jag INTE ändrade på var den första meningen. Fast man ser ju dock en stor del av tomten ändå på exteriörbilderna.Fota marken! Är ju det första som nämns i annonsen, då hade iallafall jag velat ha bild så man kan se vad just jag kan använda marken till