Erfarenhet av hanar och valpar tillsammans

Sv: Erfarenhet av hanar och valpar tillsammans

..du kanske menar att en hund måste vara rädd innan den visar mod..en förmåga att övervinna rädsla typ dådkraft?
Annars skulle det vara väldigt intressant att veta vad det påståendet kom ifrån? :confused:

Jag tycker att rädsla är relativt lätt att se på en hund och jo, jag kan hålla med om att jag har sett en del fegisar på tävlingsbanorna framförallt men de har också fått väldigt låga poäng och räknas alltså inte till de bästa-av rätt anledning givetvis.

;) Jag har nog med erfarenhet för att veta vad jag talar om.
Mer än så behöver jag inte säga. ;)
Förtydligande: Hangarhundar = rädda hundar
Vakthundar = rädda hundar
Skyddshundar = tränade hundar

Och hunden är ju död nu, så du behöver icket känna rädsla.

ja eller hur. Min tax var aggressiv/rädd och jag skulle aldrig i livet vilja se dom egenskaperna på en stor skyddshund! Inte på någon annan hund för den delen heller..:eek:

men precis som piru säger ska inte en skyddshund vara rädd. Men att det finns är det ju ingen tvekan om.

öhm..va? jag fattade inte det där

Ja jag tänkte att du inte behöver vara rädd för mig eller mina hundar.
Jag anser mig vara en ödjuk människa som gärna tar tips från andra men även ger av det jag lärt mig geom alla år som tränare. :idea:

jarå, jag blev bara väldigt fundersam när jag läste om hundens som anföll om föraren tittade på någon annan..yayks.

Alltså någonstans kan jag tänka mig att det finns ett gryn sanning i det. En (lite lagomt) rädd hund drar ju igång snabbare och med mer "flashighet" (vad ska jag kalla det för? men med mer signaler och så) Har du en aslugn hund som inte blir rädd alls så får du ju inte samma effekt. Rest ragg och skällande hund som visar hela garnityren. Om inte annat så har en sådan hund visuellt en mer avskräckande attityd!

eller

Får man igång en väldigt stabil hund att se och verka så jättefarlig ut? Räcker skärpan till eller måste hunden pressas lite på rädsla och/eller försvarslust för att få samma "synliga" effekt?

;) Jag har nog med erfarenhet för att veta vad jag talar om.
Mer än så behöver jag inte säga. ;)
Förtydligande: Hangarhundar = rädda hundar
Vakthundar = rädda hundar
Skyddshundar = tränade hundar

Vaför skulle en Vakthund vara en rädd hund? hur kan du skriva så?:eek:

Vaför skulle en Vakthund vara en rädd hund? hur kan du skriva så?:eek:

Ja jag skriver så för att det är så. :smirk:
Hitta en trygg och stabil vakthund då har du inte
skärpan och "det" som krävs.
MEN...allt hänger på vilken nivå du vill ligga.
Som med allt annat.
Att vakta tidningen är inte samma sak som att vakta en lagerlokal.

Du kommer kanske att skaffa en ny hund eller har tom en ny hund.

Oavsett vad så skulle jag inte vilja möta en hund med dig som ägare i andra änden på kopplet ...

En fråga till dig då:vad e en polishund? är det oxå en rädd hund?
Och en vakthund som vaktar ett lager är alltså en rädd hund?! Hmm Jag anser inte att våran förra hund va en rädd hund. Men om jag lyssnar på dig så va han tydligen det.:smirk: :cool:

Du kommer kanske att skaffa en ny hund eller har tom en ny hund.

Oavsett vad så skulle jag inte vilja möta en hund med dig som ägare i andra änden på kopplet ...

Nej det kanske är så.
Jag kommer alltid att ha hund, men nuförtiden är det lite mindre hundar då jag har en gammal skada i axeln och inte kan hålla kopplet sträckt. Är sjukpensionär sedan måååånga år tillbaka men har hittat vägen till "dumburken" att sitta uppe och tjollra.

Rädd ska du icke vara, har du koll på din hund, har jag koll på min.
Det kan jag garantera.

En fråga till dig då:vad e en polishund? är det oxå en rädd hund?
Och en vakthund som vaktar ett lager är alltså en rädd hund?! Hmm Jag anser inte att våran förra hund va en rädd hund. Men om jag lyssnar på dig så va han tydligen det.:smirk: :cool:

Jag vet ju inte hurvida du testat din hunds nerver.
Eller på vilken nivå han och du var.
Jag talar utifrån egen erfarenhet och du har säkert din egen sanning!

Hmm Okej. Men då kan vi ju säga att du tycker att vakthundar är rädda hundar och inte att det ÄR så. Din erfarenhet är att dom e rädda. Jag tycker du ska läsa på lite mer innan du tycker och tänker inför andra,men alla får vi ha våra egna åsikter... Du tycker alltså att polisens hundar e rädda hundar oxå,kan bara tycka att du har väldigt fel. Men det är ju min åsikt.:angel: :angel: :cool:

Hmm Okej. Men då kan vi ju säga att du tycker att vakthundar är rädda hundar och inte att det ÄR så. Din erfarenhet är att dom e rädda. Jag tycker du ska läsa på lite mer innan du tycker och tänker inför andra,men alla får vi ha våra egna åsikter... Du tycker alltså att polisens hundar e rädda hundar oxå,kan bara tycka att du har väldigt fel. Men det är ju min åsikt.:angel: :angel: :cool:

:banana: Ja vi tycker olika. Men det är bra! Annars skulle det inte finnas sådana här fina forum!

Alltså någonstans kan jag tänka mig att det finns ett gryn sanning i det. En (lite lagomt) rädd hund drar ju igång snabbare och med mer "flashighet" (vad ska jag kalla det för? men med mer signaler och så) Har du en aslugn hund som inte blir rädd alls så får du ju inte samma effekt. Rest ragg och skällande hund som visar hela garnityren. Om inte annat så har en sådan hund visuellt en mer avskräckande attityd!

eller

Du kan få tanvisning på en hund utan ragg o öronen framåt om du har en hund med försvarslust. Reser den ragg o visar tänder då hör den inte hemma på en skyddsplan det kan jag säga direkt. Som väktarhund okej att den visar sånt där det må vara hänt.

Förklara för mig varför en skyddhund skulle vara rädd o vad för positivt egenskap skulle det vara för mig som hundförare om jag hade en hund med rädslor med mig i Tjänst.

Men alla polishundar som jag sett tränas och sett på TV har defenitivt uppvisat allt det. En kille från F21 sa att man inte vill ha en polishund som är för trygg/stabil just därför. De får ingen skrämseleffekt för det. Han utb. dessutom hundar för F21 osv. Det borde väl vara samma kriterium för de hundarna som för en hund som bara tävlas??

Men alla polishundar som jag sett tränas och sett på TV har defenitivt uppvisat allt det. En kille från F21 sa att man inte vill ha en polishund som är för trygg/stabil just därför. De får ingen skrämseleffekt för det. Han utb. dessutom hundar för F21 osv. Det borde väl vara samma kriterium för de hundarna som för en hund som bara tävlas??

Så ALLA hundar gick där på plan med ragg o full tandvisning på träningen??

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Annique
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 535
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
870
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix