Erbjuden 10 000:-

Fraggel_Tess

Trådstartare
Förra veckan så fick jag ett erbjudande om att sälja min fyraårige älghund för 10 000:- Visst pengarnade hade suttit bra nu men jag skulle aldrig kunna sälja henne. Trevligare hund får man leta efter och vilken jakthund sen ;)

Någon älghundsägare här?

Nej, mina ska INTE jaga!!!

Kan du inte hyra ut hunden till en ansvarsfull jägare? Mot en bra ersättning.

Ja, jag och sambon är älghundsägare, jämthund. Han är helt underbar hemma :love:, men på brukshundsklubben är han ibland ett monster :mad:, har tyvärr blivit lite handhundsilsk. Han är bara 1 år så han har inte hunnit jaga så mycket. Han har ställt älg en gång :), tyvärr finns det inte mycket älg i Skåne :(att träna på och så har han jagat vildsvin och fick stryk av en sugga :eek:, men det stoppade inte honom :D. I september och i oktober ska han med husse på den årliga jakten i Jämtland, så då får vi väl se vad han går för.

Min hund är älghund i ett stort älglag. Vi tränar blodspår ibland och det har hänt att hon tagit sig en runda själv *Suck* Hon lurar min morfar ibland så hon kan rymma...

Den som ville köpa henne kommer från andra trakter. Har aldrig varit med om något liknande.

Själv har jag gråhund "Norsk Älghund" och har aldrig kommit i kontakt med jämthund.

Vi hade bekymmer i början att få vår hund att komma tillbaks på kommando då det är en hund med stort ego men det har löst sig!

Jag har hört flera "rika" älgjägare som inte anser sig ha tid med valp och vill köpa en "färdig" hund. Och om man ska gå på den tid det har tagit att lära upp hunden så är inte 10 000 så mycket. Men vem säljer sin kompis... ;)

Kanske är det så! Nej man kan inte sälja sin kompis. Och jag vill defintivt inte att min hund ska sitta i en hundgård och glo och bara komma ut under älgjakten.

Jag blev erbjuden ett byte en gång :)
Min hund mot en nordsvensk :D
Jag valde att fortsätta behålla min hund som då var 4 månader gammal :banana:

Hörde om

en hundägare som blev erbjuden 250.000 för sin hund. Budet kom från "down under" och hannen skulle användas till avel Han har vunnit något fint här. (Stora Sth ? eller var det VM i Finland?)
Hunden är kvar hos husse och matte....

Det var ingen älghund.

Min faster ville köpa min labbetik som jag hade för hundra år sedan för 30.000:- och ta med sig hem....TILL QUEENS(New York) :eek: :eek: :eek:

då var hon sju år men väldens finaste,enligt mig!. :smirk:
(hunden alltså) :smirk:

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 354
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 109
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare