Erat bästa relationsråd

Det är fortfarande inte skadligt, vilket var det påstående jag svarade på.

Jag vet inte hur du läser men du gör så märkliga och överdrivna tolkningar att jag knappt orkar svara.

Med försvårar enkel tillgång till närhet och intimitet menar jag inte att det är helt omöjligt att ha sex eller hur du nu tolkade mig. Men min uppfattning är att ändå många människor uppskattar att man tex kan ligga nära varandra (hela eller delar av natten), spontan beröring vid läggdags/sömn/uppvaknande och såklart allt spontansex som sker efter läggdags men som kanske man inte har trott att man skulle ha.

Ingen säger att folk som sover separat har dåliga förhållanden eller liknande.

Du inser väl att man kan ha spontansex även om man sover i olika rum? Olika rum innebär inte att sexlusten försvinner eller att båda sover i små 90-sängar.
 
Du inser väl att man kan ha spontansex även om man sover i olika rum? Olika rum innebär inte att sexlusten försvinner eller att båda sover i små 90-sängar.
Men alltså, du kanske kan läsa lite mer noga istället för att göra såhär konstiga tolkningar?
Självklart kan man ha spontansex ändå. Jag skrev ”spontansex efter läggdags”. Dvs som initieras spontant efter att man gått och lagt sig.
 
Nej, känna ilska är ingen gest alls. Det jag avsåg var att använda skrik eller höjda röster, eller andra fysiska gester med någon annan som "target". Som sagt, vi verkar funka väldigt olika och jag skulle inte vilja leva i det. Jag tycker det är rimligare att prata om sina känslor och hantera situationer utan den typen av aktioner eller reaktioner. Skrik och höjda röster är förbehållet krissituationer där kort hanteringstid är vitalt för överlevnad. Jag tänker att det är djupt rotat på något sätt, jag som person känner exakt noll behov av att gapa och gorma eller kasta saker när jag känner ilska.
Gapa och gorma har ju du lagt in själv. När jag och min man är osams är det sällan vi skriker, och aldrig under 20 år har någon nånsin kastat nåt eller smällt igen en dörr eller liknande.

Att man är arg och bråkar betyder inte med automatik att man skriker och kastar saker.

Det finns ju andra sätt att visa ilska än att skrika och kasta saker.
 
Vet inte hur kåta folk i regel är men jag klarar mig åtminstone utmärkt utan spontansex efter läggdags 🙈

Alla är ju olika det är väl det som är poängen men ja jag hade tyckt det var väldigt fattigt utan spontansex efter läggdags eller när man vaknar tillsammans. Poängen är väl att hitta någon som tycker lika, för min del hade det varit väldigt jobbigt och negativt att sova isär.
 
Gapa och gorma har ju du lagt in själv. När jag och min man är osams är det sällan vi skriker, och aldrig under 20 år har någon nånsin kastat nåt eller smällt igen en dörr eller liknande.

Att man är arg och bråkar betyder inte med automatik att man skriker och kastar saker.

Det finns ju andra sätt att visa ilska än att skrika och kasta saker.
Det var min tolkning av det du skrev, att det handlade om att höja rösten och visa sin ilska genom påtagliga fysiska gester. Måste ha läst in mer än vad som stod då.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Menar du att du tror att man bara kan ha sex i samband med gemensamt sänggående eller uppvaknande under hela den tid man har hemmaboende barn oavsett barnens ålder? Det kan väl inte vara det du påstår??
Nä, absolut inte, det har jag inte lagt mig i öht. Jag svarade på påståendet att man bara har barn i en viss ålder.
 
Men alltså, du kanske kan läsa lite mer noga istället för att göra såhär konstiga tolkningar?
Självklart kan man ha spontansex ändå. Jag skrev ”spontansex efter läggdags”. Dvs som initieras spontant efter att man gått och lagt sig.
Jag tänker att det finns inget som hindrar att man går upp igen och går till partnerns säng om man upptäcker att det fanns sug när man har gått o lagt sig.

Jag skulle gärna sova i egen säng. SÅ skönt! Men det har vi inte plats till. I nästa hus hoppas jag på en kompromiss, en säng som är typ 280 bred så att vi får ordentligt med plats.
 
Jag tänker att det finns inget som hindrar att man går upp igen och går till partnerns säng om man upptäcker att det fanns sug när man har gått o lagt sig.

Jag skulle gärna sova i egen säng. SÅ skönt! Men det har vi inte plats till. I nästa hus hoppas jag på en kompromiss, en säng som är typ 280 bred så att vi får ordentligt med plats.
Vore det inte bättre att i så fall boka in det i schemat?

Jag förstår precis vad @MiniLi menar, och i en sådan situation du menar hade jag vänt mig själv ryggen och tänkt att jag orkar inte med böket att gå dit. Om partnern hade varit i sängen hade det varit en annan femma.

För vissa fungerar det att sova i egen säng och ha ett bra och intimt liv, för andra vore det kanske döden för förhållandet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 379
Senast: Mineur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 987
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
44 832
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp