Erat bästa relationsråd

Är ni uppe halva natten och bråkar då för att inte få gå och lägga er osams, eller hur gör ni?
Jag håller med dig om att det där med att inte gå och lägga sig osams är ett konstigt råd. Och risken att en av oss skulle dö under natten just när vi är osams vågar jag leva med (om det inte blir jag som dör under natten då). Kanske tänker jag om på den punkten när jag närmar mig min 90-årsdag, men det är ett tag dit.

Jag undrar också HUR extremt osams man blir när man blir det, för att det ska vara så skrämmande att somna osams? Skriker man åt varandra att man hatar varandra och vill separera imorgondag, som sin "konfliktstil"?

Förvisso är det viktigt för mig att vi har det trevligt och är så sams som möjligt i familjen, men jag värdesätter min nattsömn högre. Sova måste jag. En grälsjuk sambo kan jag dumpa.

Dessutom har ju ofta diverse irritation runnit av mig dagen därpå, bara jag får sova.
 
En dubbelsäng i ett sovrum och en mindre i ett annat ett sovrum.

Vi går och lägger oss vid olika tider, jag har svårt att somna och han snarkar 😒 Men tycker också mycket om att ha en egen läggningsrutin och att få vakna själv i lugn och ro. Ser ingen poäng med att sova i samma rum.
Men blir det inte lite tokigt att ge generella råd baserade på så specifika preferenser?
Om båda gillar att sova i eget sovrum är väl det fine, men jag tror inte det är så himla vanligt att det är rimligt att ge det som generellt tips.
 
Men blir det inte lite tokigt att ge generella råd baserade på så specifika preferenser?
Om båda gillar att sova i eget sovrum är väl det fine, men jag tror inte det är så himla vanligt att det är rimligt att ge det som generellt tips.
Alltså, jag är ju inte parterapeut… då hade det kanske varit tokigt, nu tänker jag att de flesta vuxna kan välja bort mitt råd om de nu älskar att dela sovrum. Många kvinnor störa dock av sina snarkande män, så jo, det kan vara ett bra tips.
 
Dagen därpå måste ju bli helt gräslig på jobbet? Om ni inte blir sams på hela natten då? Sjukskriver ni er då och grälar vidare?

Hänt en gång att vi gjort det och varit slitna. Nej. Ingen av oss har stannat hemma pga gräl. Det där var i början, vi grälar inte längre- är det nått tar vi och reder ut det direkt; ingen av oss vill vara osams med den andre.
 
Alltså, jag är ju inte parterapeut… då hade det kanske varit tokigt, nu tänker jag att de flesta vuxna kan välja bort mitt råd om de nu älskar att dela sovrum. Många kvinnor störa dock av sina snarkande män, så jo, det kan vara ett bra tips.

Jag har valt partner utifrån detta 😂 delvis.

Kan omöjligt sova med ngn som snarkar. Går inte, totalt omöjligt! Men vill gärna dela säng med min partner så min nuvarande sambo klarade sig pga att han snarkar väldigt sällan och när han gör det går de att slå på honom så han vänder sig och slutar 😂👌
 
Jag har valt partner utifrån detta 😂 delvis.

Kan omöjligt sova med ngn som snarkar. Går inte, totalt omöjligt! Men vill gärna dela säng med min partner så min nuvarande sambo klarade sig pga att han snarkar väldigt sällan och när han gör det går de att slå på honom så han vänder sig och slutar 😂👌
Många snarkar mer med åren 😬
 
Utgå från att man vill varandra väl❤️

Utgå från att var och en tar ansvar för sina egna känslor och förväntningar ❤️

Med andra ord, jag kan vara lugn med att min man vill mig väl i alla lägen och att han alltid kommer berätta om han önskar något speciellt från mig. Vi behöver aldrig gissa, undra, läsa mellan raderna, tolka kroppsspråk, försöka läsa varandras tankar… osv
 
Dagen därpå måste ju bli helt gräslig på jobbet?
Förhoppningsvis är ju gräl väldigt sällsynt i en kärleksrelation och antalet som då pågår under kvällen/natten lär ju inte vara särskilt många, får man hoppas? Men ja jag kan nog också säga att jag inte gärna gått och lagt mig osams med min partner eller mina barn heller för den delen. Det hade nog varit värt att vara lite sliten dagen efter, skulle jag säga.
 
Det är faktiskt väldigt trevligt att ha eget rum :) Inte bara att sova i utan att ha något helt eget att stänga in sig i om man vill vara ifred en stund av andra skäl.
Morfar och mormor sov på varsin våning pga de inte tålde den andres snarkande 😅

Ja jag gillar ju egentid! Så det låter inte omöjligt till framtiden, men jag hoppas ju naturligtvis att han inte snarkar mer i framtiden! Som de är nu är de bara om han är rejält förkyld/sjuk 👌

Haha så länge man är nöjd med den lösningen så funkar de ju! 😂😂
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 339
Senast: Mineur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 973
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
44 790
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp