Sambon hade den i bokhyllan. Vilket kapitel?"Tough luck" är min gissning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sambon hade den i bokhyllan. Vilket kapitel?"Tough luck" är min gissning.
Jag har löst det! Det fanns flera 39 i boken.
"TOUGH TITTY, SAID THE KITTY"
Jag vet, jag hörde det.... Jag har fö ingen aning om vem Clara Henry är, jag bara påpekade att det var den infon hon hade hittat, så @Dressyrtjejen_97 hade inte tagit uttrycket ur det blå... Bara det.
Andra delen av artikelnMina släktingar, som bott i kommunen sedan 70-talet, säger att det var åtminstone en inofficiell kommunslogan, fram tills början av 2000-talet.
Hittade även detta, i en Aftonbladet artikel från 2001:
För en som cyklat Vätternrundan tycker jag fuck Hjo är bättre (detta pga helvetisk knäsmärta vid den stationenI love Hjo, den gillar jag! Den är så perfekt!
Jag undrar mest vad det var som var töntigt eller misslyckat med Vallentunas inofficiella slogan?
Jag undrar mest vad det var som var töntigt eller misslyckat med Vallentunas inofficiella slogan?
Regna...Åh, nu kommer jag inte ihåg vad byn heter!! Ligger mellan Sörmland och Östergötland, alla affärer är igenbommade och ingen skola - deras slogan är ”Sänk farten i livet”. Komiskt men sorligt samtidigt.
@Sofie.S Inte riktigt. När man åker in i Igelfors står det "Sänk farten i livet, flytta till Igelfors". Förvisso bara ett längre stenkast från Regna .Regna...
Åh, nu kommer jag inte ihåg vad byn heter!! Ligger mellan Sörmland och Östergötland, alla affärer är igenbommade och ingen skola - deras slogan är ”Sänk farten i livet”. Komiskt men sorligt samtidigt.
Höhö: ""Hade du bott i Stöde hade du varit "hemma nu""
Men i Igelfors (låter ju inte så trevligt, tänker på blodiglar), finns både skola, dagis, affär, ett enklare fik, idrottsplats, bensinstation, avfallsåtervinning OCH, inte minst, en busshållplats! Dey går alltså både att sig dit och bort igen, utan egen transport.@Sofie.S Inte riktigt. När man åker in i Igelfors står det "Sänk farten i livet, flytta till Igelfors". Förvisso bara ett längre stenkast från Regna .