Vilken bok? Undrar vad det översattes från?Hårda bud i Mellerud, som uttryck.
Jag blir så sugen på att läsa boken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken bok? Undrar vad det översattes från?Hårda bud i Mellerud, som uttryck.
Detta stämmer ju tyvärr inte längre . Tur de inte hade den sloganen när skiftet skedde . "Sveriges näst kotätaste kommun" hade inte flutit lika bra.Alltså Falköping
Falköping • Sveriges kotätaste kommun
Vilken är det nu då?Detta stämmer ju tyvärr inte längre . Tur de inte hade den sloganen när skiftet skedde . "Sveriges näst kotätaste kommun" hade inte flutit lika bra.
Lite oklart. Hittar ingen uppdaterad statistik. Men Borgholm och Ydre verkar ligga högt. Falköping verkar inte ligga så högt.Vilken är det nu då?
Vilken bok? Undrar vad det översattes från?
Var tvungen att kolla upp hemkommunen
Gislaved - kommunen på G
Det var ju.. Skoj?
Håller med. Gillar att det finns något reellt bakom. Inte bara floskler som kunde klistras på vem som helst.Jag gillar ”Arjeplog - en väg många möjligheter”. Lite lagom självinsikt sådär
Ja, det lät väl otroligt om King hade skrivit om Mellerud, då är jag inte förvånad längre.Jag har läst alla så jag minns inte vilken. Kan ev ha varit någon från svarta tornet.
Översättning, svårt att få till det på engelska
I en översättning antar jag? Det är ju en viss skillnad.Jag med!
Den meningen finns även med i en Stephen King bok
I en översättning antar jag? Det är ju en viss skillnad.
Vilken bok? Undrar vad det översattes från?
Det gick dock ganska snabbt att googla fram vilken bok det var, De öde landen. "Hårda bud i Mellerud, svarade Blaine känslolöst".
"Tough luck" är min gissning.Jag blir ju jättenyfiken på vad det stod i originaltexten som de har översatt ifrån nu ju.
Det gick dock ganska snabbt att googla fram vilken bok det var, De öde landen.
"Stäng av programmet!", tjöt Jake för att överrösta den bölande sirenen. "Det är inte bara staden - stridsgas kan ju sprida sig vart som helst! Du kan ju till och med ta livet av alla gamlingarna i Rivers Crossing!"
"Hårda bud i Mellerud, svarade Blaine känslolöst".