Dressyrtjejen_97
Trådstartare
Ah, län, jag tänkte kommun. Sorry, slarvläst av mig.
Ingen fara
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, län, jag tänkte kommun. Sorry, slarvläst av mig.
Åh jag gillar ju verkligen Enköping för läget skull. Det är banne mig nära till alltInte så rolig men jag avskyr "Sveriges närmaste stad" (Enköping). Sveriges tråkigaste stad hade passat bättre.
Men det går jag alltid omkring och säger. Jag vet inte ens var Mellerud ligger. Jag trodde inte att meningen var "på riktigt". Jag vet inte var jag hört det från början...Hårda bud i Mellerud
Liksom va?
Jodå och Mellerud ligger i Dalsland mellan Vänern och NorgeMen det går jag alltid omkring och säger. Jag vet inte ens var Mellerud ligger. Jag trodde inte att meningen var "på riktigt". Jag vet inte var jag hört det från början...
Fast det är egentligen en skröna, det har aldrig varit en kommunslogan. Meningen kom från en utställning om kommunen och fick sedan eget liv.Såg ett inlägg i tråden om dåliga produktnamn och reklamer att någon hade nämnt en "mindre lyckad" kommunslogan. Tänkte att det lär väl finnas flera sådana ute i landet? Vilken är den värsta du hört?
Själv kan jag bidra med följande slogan, för en kommun i samma län som jag själv bor; Var femte invånare är en häst.
Fast det är egentligen en skröna, det har aldrig varit en kommunslogan. Meningen kom från en utställning om kommunen och fick sedan eget liv.
Nope, en jättesnabb googling säger att du har fel .Fast nej, enligt släktingar som bott i den kommunen sedan manna-minne var det de facto en kommunslogan, fram tills typ 2005. Däremot ändrade de då till någonting seriösare
Den är bytt nu. Men förut så hade Ljungby "Flickorna i Småland finns i Ljungby" som tydligen skulle syfta på en visa samt en staty som står i ljungby men mest kändes sunkig
Jaha, för även tjejen på youtube-klippet säger att det är den.
Fast nej, enligt släktingar som bott i den kommunen sedan manna-minne var det de facto en kommunslogan, fram tills typ 2005. Däremot ändrade de då till någonting seriösare
Jag jobbade i kommunen före 2005 (jag såg också utställningen där uttrycket myntades). Dina släktingar driver med dig.Fast nej, enligt släktingar som bott i den kommunen sedan manna-minne var det de facto en kommunslogan, fram tills typ 2005. Däremot ändrade de då till någonting seriösare
Jag jobbade i kommunen före 2005 (jag såg också utställningen där uttrycket myntades). Dina släktingar driver med dig.
Flens var så dålig att den blir klockrenDet är bara att välja härifrån: http://kommunslogans.forts.se/kommun-a-o/
Jag tycker nog att mina anti-favoriter är
"Flen - en kommun" (PR-avdelningens brainstorming verkar ha haft en helt vindstilla dag) och
"Vingåker - en promille kan inte ha fel"