Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Ja han e härlig :) Han e inte så mkt hoppad då han bara är 3,5, tror detta är 3dje gången han hoppar bana. Men meningen är att han ska ut och tävla lite nästa år :d

Gillar verkligen den första hästen, den bruna. Verkar ha ett härligt driv och hopphjärta:)

Nu har jag inte en aning om hur dina hästar är att rida, men sett utifrån filmerna tycker jag det blir lite väl mycket attackridning(är svårt att veta vilken typ av ridning som hästarna kräver) Det ser ut som att du "rider" väldigt mycket, förstå mig rätt;) Jag skulle nog sträva efter en lite mjukare ridstil, vänta in hästarna och hindren lite mer. Tycker du har en fin position i sadeln och över hinder om man bortser från handen, den skulle jag vilja ha mycket lugnare och inte så hög;)

Sen måste jag berömma dig för att du utnyttjar galoppen på ett fint sätt:)

*kl*

Hoppar in här hux flux :angel: Håller egentligen mer till inne på Dressyr, ibland Fälttävlan, men nu har jag faktiskt en hoppinriktad häst, sååå, tänkte att det kunde vara kul att se om hoppnissarna har nåt att säga om honom :D

Det här är min 2,5-åring e. Hip Hop - Bigstone xx - Be My Chief xx när han löshoppar :banana:

http://www.youtube.com/watch?v=6x7H4PsPgZ8

http://www.youtube.com/watch?v=oTarGfzNwPA

Brian f.2003
e. Briar 899 ue. eighty eight keys xx
äg Linda Andersson (mej)

Vass häst efter briar. blivit bättre senaste tiiden.. Är bara riden ordentligt senaste 1,5- året.. innan dess aldrig utriden på, ej hoppad, .. endast skritt trav å galopp utan krav på mer

Vilken snygg o rejäl häst! Tråkigt att den verkade så spänd i hoppningen..

Vilken snygg häst! dock ser det faktiskt rätt eländigt ut i hoppning. Var inget vidare att se på. Men finns ju mycket att förbättra så:laugh:;)

Ser ut att kunna bli en riktigt fin dressyrhäst, fint steg och riktigt snygg.
Fin utstrålning. Den har tyvärr väldigt dålig hoppteknik och hoppar med väldigt sängt rygg. Ett tips ät att hoppa mycket studsar så den får använda ryggen bättre. Den kan säkert bli bra men det krävs väldigt mycket arbete.

*kl*

Jäkla gnäll på en häst som ALDRIG blivit hoppad och bara är riden 1½ år.
Jag tycker iaf att den är tokläcker!
Spänd som sjutton, absolut men så galet läcker :love:
Har en liknande som inackordering på ridskolan, hoppade också sådär i början men nu är de världens tiger!

Jag tycker faktiskt att hoppdelen i filmen är ganska tråkig att se på. Du sätter hästen rätt bra i skiten, är oföljsam och verkar inte ta notis om att den är just orutinerad. Men men. Det finns tydligen tusentals vägar till Rom, så lycka till med din vackra häst!

Jag tycker faktiskt att hoppdelen i filmen är ganska tråkig att se på. Du sätter hästen rätt bra i skiten, är oföljsam och verkar inte ta notis om att den är just orutinerad. Men men. Det finns tydligen tusentals vägar till Rom, så lycka till med din vackra häst!

Bara nyfiken på vad du grundar det uttalandet på (det fetmarkerade)?
Hindrena är låg, det finns tränare närvarande och alla ryttare har brister som man kan jobba med. Att hon sätter hästen i skit värre än många andra här kan jag verkligen inte se.
Att hästen hoppar spänt är ju något man får träna på och det tycker jag det verkar som hon gör.

Ett tips... kolla på dom andra filmerna hon lagt ut.

Underbart att man dömer en människa på EN film när hon skriver att hästen är vass, aldrig hoppad, aldrig uteriden och bara riden ett o ett halvt år. Tittar man på filmerna gör den dessutom rejäla tvärnitar och då kanske man lär sig o inte vara så förbannat följsam jämnt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka