Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Nope nu var det just denna film jag kommenterade och ingen annan. Det är väl skitbra om det finns bättre filmer.

För det första. Att hon sätter hästen i skiten värre än någon annan har jag inte sagt. Jag tycker bara inte man hoppar en orutinerad häst om man själv inte har balans, är följsam och kan vara flexibel i sin ridning. Det är inte konstigt att hästen hoppar spänt när ryttaren är överallt istället för att vara mer avvaktande och följsam. En häst utav detta kaliber tycker man lägger en säkrar grund med. Men det står för mig och jag respekterar hur andra gör, men det gör ju inte att jag inte får uttrycka min åsikt.

Ja men om du kollar på dom andra filmerna ser du ju att de går bättre. Roligt att man lyckas döma ut en människa så totalt på en film.

Betyder inte att man måste acceptera det.
Man kommenterar väl utefter förutsättning.
Hade det varit en stammis i tråden hade denne aldrig fått dessa kommentarer för folk vet hur de brukar se ut i vanliga fall och hästen är mycket hoppad och yada yada.
Men alla tycks ha missat att hästen aldrig var hoppad tidigare.

Jag har skrivit att jag kommenterat filmen jag sett. EN film. Jag har knappast tid att sätta mig in i var ryttares hela karriär för att kommentera en liten film. Lägger man upp en dålig dag får man kommentarer där efter. Lägger man sen upp en bra dag får man givetvis också lovord och beröm. Och att hästen inte hoppat tidigare ger väl inte ryttaren en ursäkt att rida den orättvist? Snarare tvärt om..

Nej jag uppfattade att den inte hade blivit hoppad innan och tycker egentligen att det bara bli värre då. Löshoppning, cavaletti och "hoppa in" hästen med en lite mer erfaren ryttare?

Det står i orginalinlägget.
Det jag tycker är så fult är att som sagt, hade någon av "kändisarna" lagt in en sån här film hade alla bara garvat och sagt att dom hade en dålig dag.
Men denna stackars ryttare blir nedtryckt i skorna.

Nej! Jag vet inte vilka "kändisarna" är och bryr mig inte heller. Tror till och med jag kommenterade någon "kändis" video och fick snabbt mothugg, tydligen var denna person väldigt respekterad här på buke. Men jag kommenterar det jag ser. Sen får man gärna förklara sig. Finns säkerligen en anledning till att hästen är så spänd mm t ex

Håller helt med dig..
Visst, det finns en bit till som behöver arbetas med där, men varför inte ge råd och tips istället (som en del faktiskt gjort)? Hon rider inte kasst, hästen är inte rutinerad, dom tränar för en tränare som antagligen kommer hjälpa dom med det som kommer behövas. Hoppas att brian inte drar sig ur tråden nu utan fortsätter skicka in nya filmer där vi ser dom utvecklas! Tycker det är en fin modell av häst och den verkar tycka att hoppningen är väldigt rolig. Allt som behövs är träning.. Precis för dom flesta av oss andra :D

För det första. Att hon sätter hästen i skiten värre än någon annan har jag inte sagt. Jag tycker bara inte man hoppar en orutinerad häst om man själv inte har balans, är följsam och kan vara flexibel i sin ridning. Det är inte konstigt att hästen hoppar spänt när ryttaren är överallt istället för att vara mer avvaktande och följsam. En häst utav detta kaliber tycker man lägger en säkrar grund med. Men det står för mig och jag respekterar hur andra gör, men det gör ju inte att jag inte får uttrycka min åsikt.

Jag påstod aldrig att du hade gjort det heller, det jag menade var att det finns andra personer som lägger ut filmer som ger sin häst mycket mer orättvisa förutsättningar än Brian men alla dessa får inga såna kommentarer.

Tycker det är tråkigt att man ska trycka ner någon sådär, om man ändå tar sig tid att kommentera så kan man väl ändå ge lite konstruktiv kritik istället för att bara tala om vad som är dåligt.

Många som verkligen varit "brutalt ärliga" mot dig.

Vissa saker kan jag hålla med om, men frågan jag ställer mig är, Varför gör inte din tränare något som är bättre för din häst?
Det kan jag tycka är värst, vi tränar ju för att både vi och våra hästar ska bli bättre.

vi behöver ha ett bra förtroende för våra tränare och lita på att de vet vad de gör, när vi själva inte gör de.

Det som du kan göra, är att få kontroll över din egen kropp, kunna ge eftergift och kunna inverka på hästen när det behövs på rätt sätt... Försöka att hitta ett bra sätt för både dig och din lilla kuse att hitta varandra där han kan lita på dig och din hand.

Lycka till!

*kl*
Här kommer en film som är filmad i början på dec. Det är inte jag som rider men jag tror inte ryttaren har något imot konstruktiv kritik :)
OBS, Det är palominon som är vår - det andra ekipaget vill jag inte ha kommentarer om eftersom ryttaren inte bett om några.

http://www.youtube.com/watch?v=lkUIWu2cgMI

Tycker ryttaren gör det bra, ser ju inte helt enkelt ut att hänga med alla gånger. Dock hade jag velat se en mer nedtramp i stigbygeln och kanske lite snyggare klädsel;)

Hur gammal är din dotter? och vad är det för ponny? c-ponny? Hon ser väldigt väldigt lång ut:o

Men men i vilket fall skulle det inte vara helt fel om galoppen blev mer reglerbar. Nu blir det lite fel avstånd fram till hindret och ponnyn får hoppa lite som den kommer på hindret. Jag beskriver sämst, men tror du förstår vad jag menar? :laugh:

Ser ut att vara en väldigt trevlig ponny, gillar inställningen den har till hinder.
Det är svårt att se från denna vilken hur ryttaren påverkar ponnyn men det ser trevligt ut även om de finns saker att jobba på. Galoppen är jätte viktig att jobba på med heta hästar och att man hela tiden håller samma tempo.
Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar