Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Gillade båda dina! 5 åringen ser hinderklok ut, trots att hon springer och viftar med huvudet lite mellan hinderna och har lite fel galopp här och var så blir sprången ju bra! Du rider fint och lugnt med:)

TAAACKK!!:D

ja det är skönt att det går bra med honom, nu ska vi se om han håller för lite mer arbete, nu är alla skogsturer ett minne blott;) ha ha nä men han har ju bara gått i skogen typ..

så nu måste man jobba lite oxå;)

tack så mycket! ja 5åringen har haft en massa problem med vargtänder och grejer. Rider henne på hack till vardags men på tävling har jag novabett på henne för hon blir så himla taggad att hacket blir för milt.

*KL*

Vet inte varför jag lägger upp filmen, men gjort är gjort.
Jag rider helt talanglöst och min stackars häst :o

Blir så arg på mig själv. Framridningen går bra, då är hon pigg och allert, baken under sig och jag rider. Sen kommer jag in på banan och jag bara dör, faller fram och typ "aja...."

Hur f*n ska vi kunna hoppa högre klasser?

http://www.youtube.com/watch?v=2vSW-5FR-Zg

Vilken snäll och bussig häst du har, det ska du vara riktig tacksam för:)

Kollade bara 1 m rundan för blir tossig på sådant filmande som det var i början:angel:

För det första tror jag inte att du i dagsläget ska sträva efter att hoppa högre klasser., det är bättre att befästa grunderna i låga klasser och med mera träning.

Det ser ut som (precis som du skriver!) att du mest åker häst inne på banan. Jag tror nog att jag kan prata för de flesta när jag säger att vi ALLA har varit där någongång. Att man fastnar i något slags tillstånd som kan liknad med dvala...man gör inget, varken framåt eller bakåt och sitter mest och ja...åker häst!

Har du försökt analysera vad som gör att det blir så just inne på banan? Är det du som blir nervös? (sett från videon ser det nästan ut som så)Isf vad mer exakt är det som gör dig nervös och spänd. Är det hästen som reagerar annorlunda inne på banan? Vad kan jag göra för att ändra mina tankegångar?

Lite tips från min sida:

*Du måste galoppera inne på banan. Det är a och o. Hur ska hästen kunna hoppa om den inte har något driv? Kan säga att på många språng så var hästen väldigt snäll och bussig som hoppade trots att du hamnade i bakvikt och drog i munnen. Med en bättre grungalopp så kommer också flytet, avstånden stämmer och du får lättare att följa hästen i språnget.

*Träna upp din egen balans. Mycket sitsträning för att hitta stabiliteten i skänkel och överlivet. Rid utan stigbyglar, mycket bomövningar och småhinder utan stigbyglar. Annars kommer ni aldrig kunna hoppa högre klasser, om inte balansen och kroppkännedomen finns där.

Lycka till och kämpa på:)

Den sista hästen var ju riktigt läcker! Gud vilken trevlig modell:) Och vilken snyggt riden runda i 130 klassen:bow:

Nu får jag väl presentera mig och min häst. Köpte honom i januari i år och det visade sig att han hade en massa hyss, problem och rätt så dåligt grundutbildad.

Så vi har kämpat hårt och vi hoppade för första gången förra helgen, då brakade han rakt igenom låga studs ett par-fem gånger innan han fattade hur han skulle lyfta fötterna. 60 och 70 rättuppstående gick bra i förhållande till studs men ja, det lät rätt mycket bakom oss första två gångerna. Men nu denna gången (på hemmaplan istället för i grannens ridbana) gick det såhär bra: filmen

Hur är det egentligen med hackamore, är man dum i huvudet om man använder löpande martingal eller är det helt okey?

Jag gillar verkligen din häst, häftig och ser verkligen ut att älska hoppningen.

Tycker du rider mjukt och följsamt, när ni tränat ännu mer och han lyssnar lite snabbare på dig så kommer de gå kalas. Ser bra ut nu med men kan ju alltid bli bättre :)

Vad roligt! Grattis! Som jag sagt tidigare så tycker jag hon hoppar jätte trevligt! :laugh:

(Började du med att hoppa studs?! :confused: )

Aktivitet, aktivitet, aktivitet!! :D
Den gången vi river var hästen inte alls med på att ni skulle hoppa, förberedelsen och anridningen var alldeles för dålig, speciellt om det är en orutinerad häst.
Kom upp lite ut sadeln och låt hästen rulla på mer i ett lite friskare tempo, och fortsätt rida efter hindret :)

Det var väl inte "studs" direkt, då är det ju hinder. Men inte galoppbommar heller. Fast jag litar på att min tränare vet vad hon sysslar med... Hon som fixade avstånden, höjden osv så jag inte skulle ställa till med något.

Ja, ridningen efter hindret kan absolut utvecklas :P Jag tror jag behöver en vägg eller koner för att få till vägen efteråt, det var svårare än jag mindes ute på gräset. Nu när du säger hur anridningen var så syns det ganska tydligt att det går något mindre framåt än i de tidigare skutten, ska försöka tänka på det! Fast för att vara en dammig fd dressyrryttare med förkärlek till hoppning tycker jag det är rätt okey :P Sitter iaf inte och glor ner på den fina hästmanen eller de oproffsiga skogshindermaterialet hela tiden :rofl:

Tack så jätte-jättemycket för kommentaren/synpunkterna!

Grattis till dem fina resultaten :)

Vilken härlig travare och du rider runt den på ett trevligt sätt =)

:) Han är min stjärna min hjälte mitt allt !!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka