Sv: Era senaste filmer, forts
För att det inte är ryttaren jag svarar.
Det är alldeles för mycket dragande och slitande, ingen harmoni alls. Och det kan
inte skyllas på hästen! Det är aldrig hästens fel att den är olydig, det är utbildarens. Jag hade också tjabbat emot den handen...
Om hästen drar emot handen lossar man den med skänkeln, inte genom att dra ännu mer
Speciellt när hästen inte är framme för skänkeln från första början, vilket antagligen är grunden till alltihop.
Min summering: Hästen behöver ridas ihop mer och få en bättre, mer bärig galopp. Detta genom att den är eftergiven i handen men
framför allt bättre framme för skänkeln. Och som sagt inget som hästen kan lastas för (jag är väldigt allergisk mot de som skyller bristerna på hästen, det är väl ändå den på ryggen som bestämmer?) utan brister hos ryttaren.
Jag vet att det inte är lätt att rida ihop så långa hästar, men det är fasen bara att sätta sig på rumpan och driiiiva!
Jag låter kanske hård (vilket inte är min mening), men får man bara höra att allt är ulligt och gulligt utvecklas man inte, och du bad om kommentarer