Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

fina ni är! :laugh: det ser stabilt ut, synd på petet - antar att det var ur en svår sväng?

Igentligen inte, men hon blev lite lång mot slutet och för att slippa dra i henne så proar jag, så hon tror det är klart och jag driver inte på ordentligt med ytterskänkeln, hade jag bara smackat lite tror jag nog vi hade nollat.

Jaha då var man med på film,haha:) Jag var flaggare hela dagen. Jätte fin häst du har:d

Aha! Måste jag spana in då!
Tack! Hon har verkligen gått från klarhet till klarhet och är min lilla prinsessa i grabbgänget här hemma :D

Flaggade du start eller mål?

Senast ändrad:

Vad fin!! Hoppade väldigt trevligt! Vad är det för stam (jag är lite travhäst nörd med)?

Men måste tipsa om att du måste spänna kindkedjan mkt hårdare, stången ska max vara i 45 grader ifrån munnen räknat när du tar i den, som den är nu så faller den igenom.

Hon är e:Moonlight Fire och u:Fancy Lassie. En dam med mycket motor. Pelhamet jag hade där satt väldigt dåligt på henne och därför spände jag inte kedjan så hårt som den ska vara. Nu är ett nytt pelham inhandlat och kedjan sitter bättre :)

Jag flaggade starten i första,start och mål i andra.. o sen i sista bara mål=)

*KL*

Här kommer filmerna från Tävlingen i Trolleholm med Stjärnan :) 8fel i 120, slarvpet enligt mig. 4fel i 130cm men det får jag ta på mig helt klart, skulle tagit ut bågen mer så vi kom för nära och han petar ner frambommen, annars var han klockren! :love:

Dock så ska han åka hem i september, så detta var nog 3:e sista tävlingen för oss :( Var i Älmhult för 2 veckor sedan sen blir det DMet nu i helgen i Gärds sen är det nog slut tävlat för vår del.

Ni som sett oss innan (och även ni andra förstås) får gärna ge kritik och säga hur vi har utvecklats ;)

120cm
http://www.youtube.com/watch?v=sxdnt6xEe9s&feature=channel

130cm
http://www.youtube.com/watch?v=WoGwJccJIP4

*kl* Smyger mig in här som en helt vilsen dressyrryttare. Slänger in en film på min dressyrponny (som jag är förgammal för att tävla så vi roar oss med annat ;)).

Ja jag hoppar i dressyrsadel :D och det är första gången vi hoppar en bana på den höjden och jag har bara hoppat så stor oxer i en 5½'a tidigare. Vet att det går undan, att det skulle behövas vägas av lite mer, men ponnyn vill hoppa med lite fart och då valde vi att låta honom gå på när det var så pass högt så att han skulle känna sig bekväm. Kul hade vi iaf :D Fritt fram att kommentera!

http://www.youtube.com/watch?v=pwLkTPr-_hw

"Det gör ingenting, vi kör musik på det här" :rofl:

Jag trodde dressyrhästar var lydiga ;) Det är alldeles för okontrollerat för min smak, du blir lite forcerad i din ridning också vilket inte alls hjälper en redan pigg häst. Du ska ha cred för att du gör det i dressyrsadel! :D

Sälj ponnyn som hopp ponny:idea:
120 är ju msv B för den och den verkar definitivt inte ha några problem med höjderna, sen saknas de naturligtvis lite lydnad där.. är du säker på att de är en dressyrponny ;)

Roligt o se att ni har så kul och en :bow: till dig som klarar av o hoppa i dressyrsadel:eek:

Jädrar vad den hoppar :eek:
Sista språnget på oxern gjorde mig mörkrädd. Shit.
Men all cred. Supertuff ponny och ni ser ut att ha roligt :)
:bow: för dressyrsadeln

Tack =) Han är lydig i dressyren, där har vi ridit tre SM tsm, men när hindrena kommer fram glömmer han det :D Ja att det blir forcerat är jag väldigt medveten om, sitter helt livrädd och hoppas på det bästa...

Tack, vi har väldigt roligt! =) Det språnget gjorde nog mig ännu räddare, satt helt paralyserad och hoppades på att ponnyn skulle lösa hela situationen, åkte bara med och hoppades vi skulle komma levande över :D

KL

Här kommer några filmer på min stora klump igen. Han börjar verkligen komma igång igen efter mitt barnafödande... Nu är bara frågan hur jag ska ha tid att underhålla det... Menmen, det får lösa sig.

Det är dock inte jag som rider denna gången.

En liten bana:
http://www.youtube.com/user/zazzarazz?feature=mhum#p/u/8/EUd3aW1UOOs

Omhoppning på oxern:
http://www.youtube.com/user/zazzarazz?feature=mhum#p/u/7/T6Ml9WYgjow

Trodde inte han skulle vara så medgörlig efter så lång tid utan hoppning :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka