Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Nu har vi vart in på klinik och han var helt UA ben, rygg. En liten vass tand som de slipade ner.

http://www.youtube.com/watch?v=Jgc6hMNyMxY - Otroligt duktig ponny idag, väldigt lugn. Kändes inte alls springig, rusade varken innan eller efter hindren. Han sparkade nästan inget alls - förutom den serien han gjorde ibörjan av filmen. Väldigt nöjd över honom och det känndes otroligt mycket bättre än vårat förra hopppass. :D

Du har lite "bakvikt" över hindren. Det blir nästan lite stolsits och du kastar fram armarna över mankammen. Armarna överlag är lite fladdriga. :) Tänk på att 1m inte är så stort, det är bra att ge eftergift, men det får inte påverka balansen. Försök sitta mer stilla både i anridning och över hindret. Tips på övning är studsserier, de behöver inte vara höga alls, men det du ska tänka på är bara att sitta stilla och i balans över serien.
Hästen ser ut att ha en trevlig inställning, det ser mjukt och kontrollerat (för kontrollerat?) ut. Vad är det för häst?

Tack för dina tankar! :)

Det du säger stämmer bra överens med detsamma som min tränare påpekar, jag har lite för bråttom med mig själv mot och över hinder. Kastar mig fram över själva hindret och armarna ska vi inte prata om. :p Vet inte riktigt vad jag gör men viker ju ut armbågarna på något sätt så det ser hemskt ut. Vet att jag gör detsamma i det vanliga markarbetet och tror det har att göra med att hon inte riktigt tagit skänkeln tidigare, så jag har "hjälpt till" med armarna och släppt efter på tygeln...

Hästen är ett stod född -03 e:Lipton-Imperator. Hon har varit ganska tuff och är långt efter så utbildningen pga det och skador så det var nog hennes tredje pay and jump tror jag. :)

KL*

Hade planerat att lägga ut film här från dagens tävling, men det kändes inte alls bra så vete tusan om ja törs. Tror inte det ser såå illa ut, men iaf.

jag är ju mer en dressyrfantast än en hoppfantast men jag tycker det är kul att titta på filmerna ibland.

Det var ingen dålig höjd din kuse hade över hindrena! otroligt söt häst!

Tänkte att jag skulle slänga in en film från senaste träningen. har äntligen börjat hitta alla knappar på min fina larv. Det gäller helt enkelt att "låta henne vara" och så länge hon hoppar väl och är nöjd så får hon gå med sitt höga huvud mellan hindren :)

http://www.youtube.com/watch?v=uu-iENcWVx0

Hon är så fin din Larv:d Huvudet är bara att strunta i, så länge hon är reglerbar, med mer styrka och träning kommer även tjafset med huvudet att försvinna!

tack:D ja jag har börjat inse att huvudet får vara där det är tills hon blivit starkare:P

fina ni är! :laugh: det ser stabilt ut, synd på petet - antar att det var ur en svår sväng?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka