era projekt!

Cilla

Trådstartare
kan ju vara kul att se vad ni har för er där ute.

här är mitt projekt:
31425847.jpg

31414672.jpg

nutt golv är tillverkat idag, korgen är grundmålad och sista lagret lägga på idag!
mer biler kommer allteftersom projektet går framåt. :D

Sv: era projekt!

dom hjulen ser faktiskt skrattretande små ut. :D;)

kommer ju bli skitbra när du får på högre hjul, då kommer ju kuskbocken hamna mer i balans åxå!!!

vilken bra tråd! :D

Har u redan slängt ut oss i snacktråden men kan ju ta hela renoveringen här också. :)

Så här är tanken.. Just nu. Sen får vi se allt eftersom vi ändrar om hur det blir. :)

31458946.jpg

Än så länge har vi bara plockat av skaklarna och plåten.. Får återkomma med bilder i veckan ;)

Jag hade tänkt vänta med att lägga ut mitt projekt här en vecka till.
Men.. Vi har skaffat en liten parvagn till shettis killarna.
En usel bild men i allafall.
IMG_1309.jpg

Vi har då rivit bort allt trä. Slipat bort all färg och rostskyddsmålat.
Flaket har nu fått nytt tryckimpregnerat golv och sitsen lika så.

Vi är nog snart klara.. Sitsen ska får ryggstöd och fotstöd ska till fram och så ska det dit med reflexer.

Den blev helt fantastisk!!!! Så himla snygg!!!! Åh, nu blir jag riktigt avis ;)

Haha, Ja visst gör dom :O Har beställt 25" hjul nu i alla fall och nya skaklar, gigg skaklar =) Tror det kommer bli kanon! Vad tror ni om för färg på "träet" alltså det som är under sitsen eller hur man nu ska säga? Har funderat på svart eller grått, vad tror ni?

Korgen blev :love::love::love::love:

independent: Tror att den kan bli riktigt bra faktiskt :):)

Jag har faktiskt köpt en trilla idag, det mesta i ok skick men en del behöver renoveras :) Ska fixas nytt golv i främre delen (bakre har redan nyare material), laga ett hjul och den ska den målas om och få dynor :) Fick med originallampor till den så de ska putsas upp och användas!

En jättegullig liten trilla, kommer passa utmärkt till min fjording! Den är endast ca 110x210cm! :)

1z65szs.jpg

Grått hade jag nog tagit, tror jag!
Jag tror att jag kommer måla min vit igen, Men vi får väl se. ;)

Din ser så himla lätt och praktisk ut! Smidigt med förvaringen där bak också, jag funderade på om jag skulle gör något liknande på min men det beror nog på lite hur vi väljer att sätta sätet när vi balensera den. :)

Jag är dock lite orolig att min kan bli lite för tung :crazy:
Men jag ska byta däck och se till att den rullar lätt och i värsta fall få vi väl sälja den och leta efter en lättare variant. ;)
Fast på andra sidan.. Roxie kommer bli ganska kraftig och det borde inte bli några problem..

Jag är nojjig och dramatisk, Och skyller det på mitt stjärntecken! ;)

Gills bara vagnar eller får en lättare loksele i småbitar också vara med? :angel:

Började för drygt 3½ år sen byta ut allt läder på en lätt loksele, men eftersom jag alltid sitter på golvet och jobbar och jag var gravid så kom magen ivägen till slut och selen åkte in i ett skåp.
Där ligger den ännu :o
Kanske dags att slutföra projektet.

Annars blev jag sugen på att fräscha upp giggen efter att ha tittat i den här tråden. :D

Snyggt :banana:
Du är inte sugen på att ta några slädar härifrån och fixa som uppdrag :angel:
Nä dom får bli om 10 år kanske.

*KL*

Jag dyker in i tråden jag också, inte så mkt för att jag har ngt eget projekt (mina småpyssel känns inte som att de räknas här), utan mer för att insupa inspiration & kunskap :)

Cilla: Jag såg korgen i andra tråden, men jag måste få uttrycka min beundran över hur snyggt det blev! *två tummar upp*

Till er andra: Det skall bli skoj att följa era projekt, extra skoj att det är sådan variation på vagnsmodellerna :)

+skogstomten...

projekt som projekt!!!!!
även om det så är att byta en liten bult eller rem på en sele, bara kul att se vad andra har för ideer och lösningar på saker och ting.

min kuskbock kommer att byggas upp 20-25 cm, och mellan plattan och bocken har jag tänkt att bygga ett skåp. förstår ni va ja menar? som Elma_vip har på sin, fast med luckor.

i där ska extra remmar till akutlagning av sele, grimma, samt grimskaft alltid ligga. man vet aldrig vad som kan hända när man är ute! (nåja, termosen med kaffe lär få plats åxå. :D;)

Lägg i några balsnören och en vass kniv också!
Å en liten burk med godis till pållen kanske!
Å litet första hjälpen kitt är aldrig fel.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 202
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 963
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Jag trodde aldrig att det här problemet skulle uppstå! Jag går på semester om två veckor och har inte någon plan för min första vecka...
2
Svar
30
· Visningar
1 306
Senast: Rie
·
Relationer Gammal användare, nytt namn för att det här skulle kunna bli pinsamt oavsett om det går "bra" eller inte. Jag hade nyligen några...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 253
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar