Era mål för i år?

Sv: Era mål för i år?

Bli stabilare på 140 ev. deb 145 i slutet av året. Kanske JSM, ej säkert ännu,.:banana:

Mina mål med min 7 åring
  • Felfria rundor i LB
  • Debutera LA
  • Starta i DM

Och med min 5 åriga ponny
  • Starta lokal tävling
  • Debutera LC i avd A

• Att få en massa felfria Lb nu.
• Rida någon LC/LB dressyr med godkänt resultat.
• Starta regionalt.
• Ev. starta någon LA till hösten.

Nya mål:

• Fortsätta rida bra rundor i LB.
• Fler placeringar i LB hade väl varit trevligt också.
• Fortsätta tävla regionalt.
• Rida LC/LB dressyr med bra procent.
• Kanske starta LA hopp till hösten.
• Ta fälttävlanskortet

mina mål är just nu att komma runt LD-LC och senare i år starta LB-LA.. helst vill jag hinna med en Medelsvår men det kommer jag inte hinna eftersom jag inte vill rusa fram..

det långsiktiga målet är att starta i Prins Carl Philips Pris, Globen 2009..:angel: kommer inte kunna men det satsar jag på.. vill försöka 2008 också så man har två gånger på sig...;):)

*KL*

Mitt mål för året är en LB. Men det är inget jag tror vi kommer starta och jag ska inte förhasta mig heller. Mitt mål jag satte i början av året var att jag skulle komma runt en LC men eftersom jag ska, om allt går som det ska, debutera det den 20/5 så har jag höjt ribban lite, så får vi se hur det går :D
Ett annat mål är också att jag ska få en rosett :)

Mitt mål är att få placeringar i 90 cm. :p
Ev ev ev starta 100 nångång om tävlingarna och träningarna går bra.

Vill även kunna starta LA dressyr med godkänt resultat, och bli placerad i deb. FT. :p

Fast det behöver inte vara så hemskt som det låter...
Jag skulle sälja min, vi röntgen visade det sig att hon hade hovbroskförbening vä.fram. Vet ville i princip dömma ut henne då. Aldrig sa jag, han tyckte att hon kommer aldrig att hålla som hopphäst, så varför inte? Jag blev såklart jätteledsen, funderade ut en miljon lösningar på vad jag skulle göra (Observera hästen=ohalt!) Grinade i flera dgr. mådde allmänt dåligt.
Började sen läsa på lite, pratade med min tränare, med MIN vet och flera andra. De tyckte inte att det behövde betyda ngt. De flesta hästar har det, lite mer eller lite mindre. Den "bästa" hovbroskförbeningen är den som de får som unga verkar det som..
Tilläggas ska att det här är ju ingenting som kommit över en natt och hästen har aldrig gjort en bättre säsong än vad hon gjorde i höstas. Nollade 120 cm och var placerad i princip varje start, hade som sämst 4 fel....

På med tjocka sulor...
Vi har en häst här som blev utdömd för några år sedan, gick 130 cm förra året...

Tack för ditt svar :bow: vi var på återbesök o vet. tyckte då att "det var väll inget att bry sig om" o vi skulle köra på. o det har vi gjort osakta men säkert allting känns bra, första tävlingen blir till helgen.

Att debutera 1,20 på tävling och bli stadiga där.
Att på träning bli stadigare på 1,30 höjder samt bli ännu "coolare"/öka närvaron vid hoppning generellt.

//Alice

har en d-ponny

lite fler plac i la
starta msv b i slutet av sommaren.

stora hästen

gå felfria 90-100 rundor
skulle start 110 i slutet av säsongen (tror inte att det blir nåt av ska till veterinären idag:crazy: )

Mitt mål i år att om jag behåller min 5 åring så ska vi göra stadiga rundor i 120 innan vintern. Sen eventuellt hitta ytterligare en häst till.

Senast ändrad:

Har precis fått ny ponny så jag får väl ta det ganska lungt... Men jag ska försöka placera mig i L:b och kanske starta L:a iallafall. :D

Mina mål för i år är:
* Debutera 1,10 innan sommaren
* Debutera fälttävlan
* Vinna 1m... Lyckas aldrig vinna! :cry: Har bara kommit tvåa och trea hittills i år.

Mina mål för i år...

* Fortsätta tävla LB hoppning och även debutera på LA.. Gärna kvala till MsvB ;)
* Börja tävla fälttävlan och starta en lätt klass i slutet av våren..
* Att han ska gå bra i dressyren i alla gångarter...;)

Kortsiktiga mål:
  • Frisk häst
  • Komma ut på tävlingsbanorna
  • Hoppa 120 i sommar
  • Hitta en jämnnivå

Långsiktiga mål (2-5 år framåt)
  • Deb 140 - 2008
  • YR SM
  • Få ha en fräsch och frisk häst
  • Stabil utveckling uppåt
  • Förbättra min prestation och kondition

Lite konstig lista, men de är de målen jag har just nu! De kommer antagligen att ändra sig många gånger. :smirk:

målet med hästen är att det ska fortsätta gå bra och etablera oss i 130. sedan till slutet av sommaren/hösten deb. 140 och förhoppningsvis JSM inomhus, det är mitt stora mål iaf!
sen blir det troligtvis en till häst i sommar

Med Jack:

*debutera 90 cm lokal.
*ev. debutera 1.00 m lokal om de går bra på träningar.
*gå utan att bråka i alla gångarter.
*rida en blåbärsdressyr LC:1 med godkänt resultat.
*starta en klubb terräng hoppning 70cm.
*tävla Pay and jump här hemma.

Med hästen vill jag starta en 90 lokal och inte vägra ut sig :D

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 236
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar