Era mål för i år?

Sv: Era mål för i år?

Ojdå xD Men då vill jag väl tävla LB dårråh xD :rofl:

GÅ felfria LC innan sommaren
Placering i LC innan årets slut
Ev starta LB, beror på hur hästen känns och om han inte klarar det pga ålder

Målen inom hoppningen är att rida felfria rundor i LD - LC (april) och sedan felfria rundor i CR, 80 eller 90 cm. Målen för i höst är samma, kanske våga oss upp på LB CR om allt går bra :) ska också tävla dressyr t.o.m LA. :bump:

Att placera oss i iallafall 10 tävlingar oså att ponnyn ska sluta gå på bakbenen,..

Mitt mål är att bli bättre på dressyr :angel:
Sen tävla lite fler 1.30 till sommaren.
Andra hästen ska ut på 1m- 1.10.
Sen hoppa in mina unghästar till hösten.

Haha okej, mitt mål är bara att starta en Clear round under sommaren och tävla klubbtävling under hösten med min 5 åring =)

• Att få en massa felfria Lb nu.
• Rida någon LC/LB dressyr med godkänt resultat.
• Starta regionalt.
• Ev. starta någon LA till hösten.

Mitt mål för i år är att jag o min ponny ska:

• Bli stadigare i LA och ha felfria rundor samt plocka poäng
  • Starta nationell LA (ev. Msv B)
  • Kvala till Msv B.

mina mål är:
oStarta Lätt B i hoppning lokalt och gå felfritt.
oFå bättre än 54% på en L:B1 dressyr lokalt.
oHoppa Marabou-plank. (min ponny hatar det...)

KL....

Att åter igen få häst nr att gå stadiga 120-rundor. (Både han och jag har haft skador).
Att kvala häst nr 1 till * fälttävlan.

Att debutera den mkt oerfarne häst nr 2 i 110-hoppning.
Att debutera häst nr 2 i 90-fälttävlan.

Hoppning:
Rida felfritt 90-1m
Dressyr:
Starta lokalt LC-LB (mest bara för att för vi är INTE ett dressyrekipage :bump: )

-Rida lokalt, främst 90-1m och placera oss på minst hälften av alla tävlingar/klasser.
-Göra galoppombyten under kontrollerade former... :smirk:
-Starta 1.10 senast oktober/november och inte ha ont imagen för att det är högt.
-Lär mig att ha mer is i magen och våga lägga hästen lite närmre hindret än vad jag egentligen vill.

Mitt primära mål är att etablera Taxen i CNC* men är eg lite sugen på att satsa på hoppningen i större grad i år och då ska han deb 1,30 och vara plac där innan året är slut och lägger jag mer tid på hoppningen så rullar vi vidare i klasserna där.

Svarar som hästskötande ponnymamma i vårt "team":

*9 åriga irländaren ska kvala msvA och kanske hinna kvala SM
*7 åriga ponnyn ska kvala msvB i vår

*På häst ska det hoppas några 1m bara för skojs skull, och förhoppningsvis ska det trilla in nån placering i regional LA-dressyr framåt höstkanten.

Jo, och slå Choklad i sommarens dressyrutmaning!:devil:

Mina mål (sista året på ponnyn :cry: )

Ponnyn:
• Kvala till MSVB (hoppning)
• Försöka gå en felfri MSVB (hoppning)
• Debutera fälttävlan :D

Hästen:
• Komma igång igen (hon hade föl förra året) och tävla lite lokalt bara.

Mina och Lurvens mål är att

- Få massor av rutin.
- Starta LA hela året och bli säkra där.
- Gärna kvala MH cup :p :D

rida ett par LA och kanske ta en placering i någon klass någon gång :angel: men det är dressyr, det blir väl någora lokala starter med ena unghästen i hoppning, så förmodligen kommer det inte bli mer än än 1.10, men det räcker för en gammal tant.

Ja, just det det var någon skånsk snorunge med ett bihang till morsa, jag skulle sätta på plats så de vet att man ska ha respekt för de äldre också, att de får vänta på sin tur i resultatlistan.

mitt mål är att få min krake att gå 5 års i falsterbo.

Ja, just det det var någon skånsk snorunge med ett bihang till morsa, jag skulle sätta på plats så de vet att man ska ha respekt för de äldre också, att de får vänta på sin tur i resultatlistan.

Ja vi får väl se.:smirk:
Mini kommer att borsta svansen på sin häst lite extra så du har nåt fint att titta på i ärevarvet.:devil:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 236
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar