Era mål för i år?

Sv: Era mål för i år?

Jag kommer väl förmodligen titta på ärevärvet från läktarplats :mad:..... som vanligt :crazy:

men jag ska nog kunna visa vilket dressyrhäst som hoppar bäst på dressyrtävling iallafall. :devil:

det kan vara stor skillnad mellan en CR och en Regional LA. Eller rättare sagt det är det väl alltid. Banorna blir mer komplicerade, svårare hinder, kombinationer m.m. Det krävs mkt mera ridning på en regional om man jämför med en CR där det oftast bara gäller att styra runt fyrkant snett igenom fyrkant .. :p

Exakt, håller med! :bow:

Vi har hopptränat en gång i veckan under vinterhalvåret. Mitt mål är att ge min nya häst tävlingsrutin. Vi kommer att starta clearroundhoppning för första gången i början på april. Om allt faller väl ut blir det sedan någon lokal start i 90 och 1 m klasser.
Målet är att bygga upp kondition och muskler fram till början av juli så att vi kan träna fälttävlan på en kurs då. :)

Ja, just det det var någon skånsk snorunge med ett bihang till morsa, jag skulle sätta på plats så de vet att man ska ha respekt för de äldre också, att de får vänta på sin tur i resultatlistan.
Jag har hört ryktas om den där duellen och funderar allvarligt på om inte du också behöver lära dig att visa respekt för de äldre... :angel:

Får man vara med i duellen? ;)
Var, när, hur och framför allt varför....:angel:

Göte blev 4a i sin senaste start i dressyr. Så det så. Hehehehe....:devil:

jag visar alltid respekt för de äldre genom att låta dem få fler poäng än mig :p

Nops det är mellan mig och Mine, du får väl utmanna henne själv ;).

Plats - hemlig
Datum - Hemlig
Hur - Ryttare styr runt en häst och den som styrt bäst vinner.
Varför - Ungen är kaxig :devil: (lika kaxig som min häst så det vore mer rättvist att de var i ett team så tog jag hennes häst istället :angel: ) sen så tyckte jag att hon skulle tävla mer dressyr så hon gick på det direkt att börja bara för att hon blev utmanad ;).

- Starta 1,10 innan utomhussäsongen är slut (vill hinna rida det utomhus minst en gång innan vi ska hoppa det inomhus). Göra trevliga rundor i 1m hela året innan.
- Debutera FT med mål att komma runt terrängen.
- Rida LA på över 60%.

Mina mål är nog att få ordning på hästens galopp och börja tävla lokalt (har hitills bara tävlat klubbtävlingar) :)

det kan vara stor skillnad mellan en CR och en Regional LA. Eller rättare sagt det är det väl alltid. Banorna blir mer komplicerade, svårare hinder, kombinationer m.m. Det krävs mkt mera ridning på en regional om man jämför med en CR där det oftast bara gäller att styra runt fyrkant snett igenom fyrkant .. :p

Taaack :) har inte fattat det där riktigt utan mest "trott" att det var svårare banor men aldrig lyckats bevisa det för min kompis. Hon fick hem sin första ponny för snart 3 veckor sen och ska tävla både lokalt och regionalt i sommar! (Hon har tävlat en gång på en klubbtävling 50cm med en ridskolehäst).

vissa utvecklas ju snabbare än andra, och med en bra tränare, bra häst och duktig ryttare sedan innan så kanske det går. Men det ÄR svårare banor, och framförallt - större konkurrens. Om hon nu skulle starta en regional LA säg, även om hon skulle kravla sig runt banan, så är det nog en liten risk för placering, för det krävs erfarenhet och ridning för placering.

kl

Jag ska rida 110 och kanske 120 mot årets slut.
Ev kvala Lamicell cup, annars rider jag Sthml Horsegame istället.

vissa utvecklas ju snabbare än andra, och med en bra tränare, bra häst och duktig ryttare sedan innan så kanske det går. Men det ÄR svårare banor, och framförallt - större konkurrens. Om hon nu skulle starta en regional LA säg, även om hon skulle kravla sig runt banan, så är det nog en liten risk för placering, för det krävs erfarenhet och ridning för placering.

Ja, men det är ju bättre att träna på och starta några lokala innan. T.o.m. ridläraren försökte lugna ner henne lite. . :angel:

Mitt mål är att debutera 1.20 när utomhus sässongen drar igång på allvar :D :bump:

• stabilisera formen i 1.10 och debutera 1.20

• starta L:A dressyr till hösten

• starta Lätt fälttävlan, ev cnc* om det vill sig, men vi har inte så många tävlingar häromkring.

Senast ändrad av en moderator:

klart det är :D jag sa bara att det GÅR såklart .. :p men det är ju inget jag själv skulle rekommendera heller precis.

Mina mål innom hoppningen för i år är:

*Rida fler 130-135 i sommar med snygga , säkra nollrundor. Rider jag tillräkligt säkert utan att "fega" leder det förhoppningsvis till placeringar.

*Starta 140 i höst, förutsatt att det går bra i 130.

om jag blickar längre fram till nästa år skulle jag vilja kvala till YR-SM! :)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 236
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar