Era mål för i år?

Sv: Era mål för i år?

OM jag inte lyckas sälja min ponny så gäller detta tävlingsmässigt:
* Gå bra LB rundor på våren/sommaren, deb. LA på hemmatävlingarna på sensommaren.
* Gå LA dressyr med bra resultat.

Mina mål är:

med 7åringen placera sig medelsvår B (hoppning)
med 11åringen placera sig minst 5 gånger i LA & ngn plac i medelsvår B. (hoppning)
Med hästen komma upp i 1.20 mest för skoj skull :D (rider inte storhäst annars) (hoppning)

Sen alla andra ponnyer ska jag tävla minst LC-LB med & placera sig på varje tävling med minst en ponny :D

att hästen ska bli frisk så vi kommer igång..om hon nu blir frisk..:cry:
målet var iaf att starta 130 felfritt. o många plac i 120.

Mitt mål är

• Felfria LD/LC
• Placering i LD
• Gärna starta LB i höst om allt går enligt planerna ;)

det har visat sig att hon har Hovbroskförbening, visade sig på röntgen då hon visade hälta efter att ha tappat en sko, o hältan inte försvann när skon blev påslagen. Nu käkar hon butta o så blir det återbesök, när man söker på Hovbroskförbening här på buke så får man inte allför positiva svar iaf..

Allt med Lady
  • Hoppa 60 cm Felfritt innan sommaren
  • Hoppa 70 cm omhoppning Felfritt innan sommaren
  • Hoppa 70 cm Omhoppning med placering innan 2008
  • Släppa i dressyren

Mål med min nyköpta d-ponny som är svårriden.

* Klara LC hoppning felfritt.
* Starta LB dressyr.
* Bli så samspelta som möjligt

har en 6-årig d-ponny som jag ska försöka först att

kvala till avd:A i LB
Vara placerad i LB lokalt och regionalt
Kvala till avd:A i LA och 6 års championatet
sen rida felfritt så klart:D :D

med all otur vi har haft nu så kommer vi förmodligen inte uppnå alla mål vi hade i början av året, men vi ska försöka så gott vi kan! :D för varje gång vi har planerat in tävlingar har antingen hästen eller jag skadat oss. :/

• stadiga och felfria rundor i 1m-110
• prova på någon enstaka dressyr tävling. ( :confused: )
• vi så samspelta som möjligt, samt försöka oss på 130 banor på träning.

finslipa en häst somm bara är grundriden över sommaren :)
han ska sedan säljas så jag ska köra MYCKET dressyr på honom XD

Tyvärr går ju inte hovbroskförbening att göra något åt. :(

Prova att ringsko henne, det kan hjälpa.

/Narcissa som hade en häst med hovbroskförbening.

det har visat sig att hon har Hovbroskförbening, visade sig på röntgen då hon visade hälta efter att ha tappat en sko, o hältan inte försvann när skon blev påslagen. Nu käkar hon butta o så blir det återbesök, när man söker på Hovbroskförbening här på buke så får man inte allför positiva svar iaf..

Fast det behöver inte vara så hemskt som det låter...
Jag skulle sälja min, vi röntgen visade det sig att hon hade hovbroskförbening vä.fram. Vet ville i princip dömma ut henne då. Aldrig sa jag, han tyckte att hon kommer aldrig att hålla som hopphäst, så varför inte? Jag blev såklart jätteledsen, funderade ut en miljon lösningar på vad jag skulle göra (Observera hästen=ohalt!) Grinade i flera dgr. mådde allmänt dåligt.
Började sen läsa på lite, pratade med min tränare, med MIN vet och flera andra. De tyckte inte att det behövde betyda ngt. De flesta hästar har det, lite mer eller lite mindre. Den "bästa" hovbroskförbeningen är den som de får som unga verkar det som..
Tilläggas ska att det här är ju ingenting som kommit över en natt och hästen har aldrig gjort en bättre säsong än vad hon gjorde i höstas. Nollade 120 cm och var placerad i princip varje start, hade som sämst 4 fel....

På med tjocka sulor...
Vi har en häst här som blev utdömd för några år sedan, gick 130 cm förra året...

Mina med Brake O`day:

* Hoppa fler nollade LA
* Tävla Mvs B i sommmar

Mål med Charlie:

* Vara hel, ( ohalt )
* Hoppa LB
* Vinna fler klasser

Mina mål med min 13-åriga New Forest D-ponny som jag tog över från storasystr i höstas är:

* Starta och befästa regional LB, hopp
* Starta och befästa LA dressyr, samt träna mot de högre LA
programen/LA:P
* Ta fälttävlanskort och debutera och starta Lätt fältt. (Han har gått Msv och Sm med syster :) så det hänger på mig :angel: )

Det är alltid bra att ha mål att jobba mot, sen kanske man inte alltid når dem inom den tidsperiod man tänkt sig ;)

Målet är att helt enkelt att göra en tävlingsdebut på lokal nivå.

Mina mål är att fortsätta hoppa LB och bli heelt kompis med den höjden:rofl: sen ska jag hoppa regionalt och debutera på LA i maj/juni... Å sen vill jag juh gärna kvala till Msv B. (krävs det 5 felfria LA grundomgångar?? Har hört det från någon)
Men det är egentligen ett senare mål...
Får väll se hur det går...;P

*kl*

Mitt mål var först och främst att starta CR för första gången på nuvarande hästen - och det gjorde vi idag, med rosett och allt:)

Nästa mål blir således:

*Starta CR 80 + 90 och rida felfritt
*Starta första lokala 90 till hösten om tävlingstillfälle ges.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 236
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar