era kaniner

Sv: era kaniner

Vill bara svara på apollo1´s inlägg. Jag vet att det är farligt för kaniner att inte äta hö och tro mig, jag har verkligen försökt att få honom att äta hö! Jag fick honom när han var ca 2 år och då hade han aldrig sett hö. Jag gav honom inget annat än hö under ca 1 månad och han slutade att äta. Han vägrade att äta hö. Han har alltid massor av hö i buren och han boar med det men jag ser aldrig att han äter av den och mängden minskar aldrig. Sen det här med kexen så brukar han få mariekex och digistive utan tillsatt socker, ett kex om dagen typ och vetrinären sa att det är helt okej så länge som det inte utgör den största delen av hans kost. Hans torrfoder Chudleys Rabbit Royal är ett helt underbart foder, som han äter i ganska stora mänger eftersom att han inte äter hö.
Du får ursäkta men jag tänker inte låta honom honom svälta bara för att han vägrar att äta hö, höet finns där om han skulle vilja ha det. Jag testade igen i somras att ta bort allt, i samarbete med vetrinären. Han åt inget hö, lite gräs men rasade nästan ett kg på en dryg vecka! vetrinären så då att det finns inget annat att göra än att låta honom få sin mat som han äter. Hon säger att han är den friskaste åttaåriga kaninen hon vet om. Han mår bra och höet finns tillgängligt för honom!

Det var absolut inte menat som ett påhopp utan en upplysning, du verkar ha bra koll så jagt säger inget mer:)

1.hur aktiverar ni era kaniner?
Jag tar ut mina kaniner så de får hoppa i sina rasthagar i gräset, och sen hopptränar ja dom en del och tävlar oxå med dom ganska så ofta. Sen får de ibland komma ut i sele.

2.hur stor bur har dom?
Har olika burar men den minsta är 100*60*60 cm och den största är 100*100*100 cm.

3.är de ute? isåfall hur länge?
Ja de är alltid ute, de bor ute året runt.
Men de får även komma ut i sina rasthagar, då är dom där oftast hela dagen, så flyttar man bara buren när gräset tagit slut.

4.vad får de för foder?
På sommaren får de enbart maskrosor & hö och självklart vatten!!

5.ras?

Har just nu 2 Dvärgvädurar, snart 2 Hermeliner, 1 Angora och 1 Teddylejon.

6.storlek?
Allt från 1 kg-3½ kg.

7.namn?
Angoran: Texas
Hermelinerna: Blåklintens Lilla Ego & Blåklitens Julia
Teddylejonet: Teddytassens Delifin
Dvärgvädurarna: Vintertickans Adhara & Gondolins Melvin

8:Bild
Blåklitens Lilla Ego
P6110025.jpg

Texas
HPIM0331.jpg

Julia "Jullan"
HPIM0473.jpg

Teddytassens Delifon "Iza"
DSCN0651.jpg

Gondolins Melvin
DSCN0659.jpg

Vintertickans Adhara
Bild044.jpg
ehh... detta är litet pinsamt men hur gör man för att få sina bilder på medelandet ?

Har ej fått kanin änn, Får den idag :D Då kommer massa bilder.!

Den e 7 veckor. Och syrran ska med ha en :D

Jag slänger in en bild!

70344_1207943039.jpg
:p:love:

Liknande trådar

Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: Efwa
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 982
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 963
Senast: fixi
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama