era kaniner

Sv: era kaniner

;) Hej:D
1.hur aktiverar ni era kaniner?
Jag är ute med min lilla kanin nästan varge dag, dom får springa i hagen, och hon får mycket kel, men hon har en liten kamrat i buren också, hennes syster som håller henne sällskap:p Men det är min syrras kanin:)
2.hur stor bur har dom?
Dom har en utebur som är 140x65x50
3.är de ute? isåfall hur länge? Jaa!;) Dom är ute nästan varge dag, då ca en halvtimme/gång. Men på helgerna blir det oftast mer, för då åher vi ibland och tävlar i hoppning:)
4.vad får de för foder?
Dom får MASSOR av hö, och på sommaren grär också. Sedan ser vi alltid till att dom har pellets och vatten förstås också;)
5.ras?
Dom är båda korsningar mellan Hermelin och Löwen(lejonhuvad..)
6.storlek?
Ja, dom är ju ganska små.. Dvärgkaniner
7.namn? Min heter Bella:D och min syrras heter Nelly

Dom gillar att hoppa och ibland åker vi på träningar och tävlingar med dom, det är jätte kul:), tycker både vi o kaninerna...
Jag vet inte om bilderna jag la till kom med men om dom gjorde de så är hunden på bilden min hund och kaninerna bella o Nelly:rofl:

linnsan skrev:
1.hur aktiverar ni era kaniner? Ehh va? Mena rdu motionera? aktiver låter som ett dataprogram. Jag brukar låta henne springa lös i rummet hon bor i och ibland så går vi ut en stund.
2.hur stor bur har dom? vet ej
3.är de ute? isåfall hur länge? I början är hon ute en halvtimma per dag, å sedan längre och längre. På sommaren är hon ute hela tiden.
4.vad får de för foder?valig kanin blandning
5.ras? dvärgvädur
6.storlek?liten :D
7.namn? Snövit
8.m.m? Vet ej hur länge hon lever till. är bara två år men kanske måste avlivas imorgon
+ gärna en bild:)

http://i71.photobucket.com/albums/i125/lovely_piff/Snovit_utskuren_full_upplosning_arb.jpg

*tiiiiiiio*

* Min kanin aktiverar sig själv. Hon springer lös i köket när vi inte är hemma och när vi är hemma så springer hon lös på 150 kvm. Min kanin hoppar, skuttar, bockar och älskar att springa mellan bordsben. ;)
2.hur stor bur har dom?
* Jag vet inte.
3.är de ute? isåfall hur länge?
*Hon springer lös dygnet runt.
4.vad får de för foder?
*Hon har fri tillgång till hö och hon får 2 matskedar pellets på morgonen och 1 matsked pellets på kvällen. Det händer att hon får äpple, banan, paprika och något annat men det är väldigt sällan, då jag har haft STORA problem med hennes mage som har slutat med inläggning på Djursjukhus. Vi har ÄNTLIGEN hittat en foderstat som passar henne och hon mår utmärkt. :D
5.ras?
*Dvärgvädur
6.storlek?
*Vägde henne för några dagar sedan och hon vägde 2 kg. :o
7.namn?
*Pepsi
8.m.m?
*Hon älskar sin handduk och älskar att hoppa upp i soffan och i min säng. Hon delar kattlåda med vår katt, kommer när man visslar och kallar på henne, hoppar in i buren på kommando och vet vad ordet NEJ betyder. :eek:
+ gärna en bild

de har en väldigt stor bur, får hoppa i sele nästan varje dag och träna lite på hinder.

2.hur stor bur har dom?
ca 2,5mx4m = 10kvm ungefär.
de bor i en omgjord hönsgård.

deras bostad är inom väggar, men de får vra ute varje dag.
håller på och bygger en utedel!

4.vad får de för foder?
2dl zooman kaninblanding om dagen att dela (två kaniner)

vatten
grönt, grönsaker och så.

5.ras?
blandning emellan dvärgvädur och hermelin.

6.storlek?
vet inte vad de väger, 0,5kg skulle jag tippa på.
(3månader gamla)

7.namn?
min heter Sid och syrrans heter Bruce.

DSCN4748.jpg

RotationofDSCN5327.jpg

Antingen ute på gräsmattan i koppel eller lösa på altanen. Funderar på att ta upp kaninhoppningen med damerna snart igen.
2.hur stor bur har dom?
Vet inte riktigt burmåtten. Ziris är nog ca 2x1,5 m
Ziris bur

Ja, de bor ute året om, 24 timmar om dygnet :)
4.vad får de för foder?
Kaninpellets, hö och morötter
5.ras?
Två lejonhuvade kaniner och en korsning
6.storlek?
Ziri - ca 1,4 kg
Lina - ca 1,7 kg
Tintin - ca 1,9 kg

7.namn?
Ziri, Lina & Tintin
8.m.m?
Ziri är mamma till både Lina och Tintin :)

Ziri

Lina

Tintin

// Ferrari :banana:

1.hur aktiverar ni era kaniner? Låter de springa i sele i trädgården varje dag om jag har möjlighet. Annars har jag en stor rastgård där de rastar sig själva. Hoppar med kaninerna ungefär en dag i veckan.
2.hur stor bur har dom? STOR!! En utomhusbur som jag inte orkat mäta, två kaniner bor i den och där finns två sovhus som kan vara ca. 60*40 cm var och en stor rastgård på ca. 2*2 meter.
3.är de ute? isåfall hur länge? Mina kaniner bor ute året runt.
4.vad får de för foder? De får kaninpellets, fri tillgång till hö och vatten och något grönt varje dag.
5.ras? Hermeliner, ev. korsingar. Har lite längre öron än normalt.
6.storlek? Små
7.namn? Nilla och Sessan
8.m.m? Nilla= brun, Sessan= gulbrun
Båda kaninerna gillar att hoppa. Nilla har hoppat 30 cm pch Sessan 25cm. Blir tyvärr inga tävlingskaniner men de tycker det är kul.

Sessan och Nilla
43

Nilla
32

1.hur aktiverar ni era kaniner? Han brukar få komma ut och gräva, det roligaste som finns.
2.hur stor bur har dom? ca 1 1/2 *1 meter.
3.är de ute? isåfall hur länge? Han alltid lös i lägenheten så länge någon är vaken och hemma
4.vad får de för foder? Ekologiskt hö, kaninpellets och grönsaker, favoriter är morötter, persilja och jordgubbar
5.ras? Bra fråga, en liten långhårig skit...långa öron.
6.storlek? ca 2 kg
7.namn? Trasselsudden, kallas för Sudden
8.m.m? Ca 3 år gammal, aktiv sladdbitare om han får chansen

sudden.jpg

Senast ändrad:

Lägger in en ny eftersom det blev fel med bilderna i första inlägget.

Låter de springa i sele i trädgården varje dag om jag har möjlighet. Annars har jag en stor rastgård där de rastar sig själva. Hoppar med kaninerna ungefär en dag i veckan.
2.hur stor bur har dom?
STOR!! En utomhusbur som jag inte orkat mäta, två kaniner bor i den och där finns två sovhus som kan vara ca. 60*40 cm var och en stor rastgård på ca. 2*2 meter.
Mina kaniner bor ute året runt.
4.vad får de för foder?
De får kaninpellets, fri tillgång till hö och vatten och något grönt varje dag.
5.ras?
Hermeliner, ev. korsingar. Har lite längre öron än normalt.
6.storlek?
Små
7.namn?
Nilla och Sessan
8.m.m?
Nilla= brun, Sessan= gulbrun
Båda kaninerna gillar att hoppa. Nilla har hoppat 30 cm pch Sessan 25cm. Blir tyvärr inga tävlingskaniner men de tycker det är kul.

1.hur aktiverar ni era kaniner? Låter de springa i sele i trädgården varje dag om jag har möjlighet. Annars har jag en stor rastgård där de rastar sig själva. Hoppar med kaninerna ungefär en dag i veckan.
2.hur stor bur har dom? STOR!! En utomhusbur som jag inte orkat mäta, två kaniner bor i den och där finns två sovhus som kan vara ca. 60*40 cm var och en stor rastgård på ca. 2*2 meter.
3.är de ute? isåfall hur länge? Mina kaniner bor ute året runt.
4.vad får de för foder? De får kaninpellets, fri tillgång till hö och vatten och något grönt varje dag.
5.ras? Hermeliner, ev. korsingar. Har lite längre öron än normalt.
6.storlek? Små
7.namn? Nilla och Sessan
8.m.m? Nilla= brun, Sessan= gulbrun

Nilla och Sessan
{6E5F1487-D024-431D-A6DC-93ADC0A45125}.jpg

Nilla
{9EEF3010-7486-44F1-B390-836AE7A5FEB6}.jpg

1.hur aktiverar ni era kaniner?Aktiverar?? Skämt å sido, han kräver inte så mycket aktivering (gamling, 9 år). Gillar dock att vara ute att skutta på gräsmattan och att sitta och gosa.
2.hur stor bur har dom?100x50x50 cm (instängd endast nattetid)
3.är de ute? isåfall hur länge?På lantstället är han ute i utebur flera timmar vid fint väder och får skutta (eller bygga bo eller vad han nu hittar på) nån timme. Hemma i stan är han ute någon gång i veckan.
4.vad får de för foder?Hö, fri tillgång på hö. Äpple och hårt bröd på morgonen, morot på kvällen. Ibland gurka, lite persilja eller liknande på dagen.
5.ras?Dvärgvädur (tror jag)
6.storlek?Lagom! 2,2 kg.
8.m.m?Tror att han är en hund :crazy: :D
kort%20030.jpg

Baltis%20050619.jpg

Har haft många kaniner på den tiden jag sysslade med hoppning.. Nu är det bara en kvar..

Hon brukar vara ute och skutta på gräsmattan på sommaren, i vardagsrummet eller hallen på vintern.

2.hur stor bur har dom?

Utebur på ben hemma hos min mamma (sommarhalvåret) 2x1meter
Innebur i lägenheten..Ingen aning om måtten, men rätt nyköpt av modell större.

3.är de ute?

Utomhus på sommarn, inne på vintern.. Ute ur buren och skuttar/rör på sig. En stund varje dag.

4.vad får de för foder?

Hö - fri tillgång. En matsked pellets och minst en morot om dagen. Lite andra grönsaker/frukter ibland.

5.ras?

Mamma hittekanin, pappa okänd.. En gatukorsning med andra ord :P

6.storlek?

mittimellan :P ca 2-3kg. Har inte vägt henne på några år.

8.m.m? 6år gammal.. Sööt :)

Har ingen bild just nu eftersom jag sitter på jobbet.. Kanske lägger in en senare ;)

Jag har ej en egen kanin men där min häst står så har dom 2 kaniner. Innan hade dom 3 men den prickade kaninen dog för att hunden åt upp den när dom kom lösa :cry:. Men den prickade var då mamma till en av kaninerna och den andra e pappa. Innan så var det fler kaninungar än bara en men dem dog :cry:. Men den som nu lever har jag ett lite speciellt band till. Honom har jag pysslat emd jättemkt. Smörjt in hans öra när han just nu har ett sår rakt igenom örat. Han har antagligen blivit biten av hunden han med men han är pigg och glad. Han är jättetam och när hans öra är läkt så ska jag börja hoppa med honom :).

Jag har 3 stycken som bor tillsammans i en flock. Dom aktiverar sig själva, vi har en stor hage med diverse leksaker i. Stora grenar, ett rör och så vidare. Ibland tränar vi lite enkel lydnad, typ inkallning.
2.hur stor bur har dom?
Buren är ganska stor. Botten motsvarar kanske 3m2, i den har dom flera bon och hyllplan. Sen har dom en trappa ut till en stor hage som är ca 15m2.
Dom är ute året om, hagen har dom tillgång till mellan 07-23 vanligtvis, när vi är hemma och vakna helt enkelt.
4.vad får de för foder?
På daglig basis: Tre sorters grönsaker, pellets (dock ej på sommaren), fri tillgång till hö, vatten, grenar från fruktträd. Och gräs då, på sommaren. Alldeles för ofta får dom lite äpplen och knäckebröd och annat onyttigt.
5.ras?
En renrasig löwen. Två blandraser hermelin/tan.
6.storlek?
1,8kg, 2.3 kg, 2.6kg
7.namn?
Elsa 1år Love 2år och Vilda 2år
8.m.m?
Kastrerade och glada allihopa, två honor och en hane! Rekommenderar verkligen att kastrera och hålla kaniner i flock om man nu inte avlar på dom. Tycker fruktansvärt synd om dom kaniner som sitter ensamma.
+ gärna en bild
elsa.jpg
love.jpg
vilda.jpg

från höger: Elsa, Love & Vilda

1. Hur aktiverar ni era kaniner? Han aktiverar sig själv ganska mycket, är lös på gården nästan varje dag under sommaren.

2. Hur stor bur har dom? Sommarburen är ca 15 kvm, på vintern bor han i ladugården i en bur på ca 10 kvm

3. Är de ute? isåfall hur länge? Han är ute dygnet runt från början på maj till början på oktober. I april brukar han få börja komma ut på dagarna för att sen övergå till att vara ute dygnet runt när det håller sig över 10 grader på nätterna. Sen är han ute till i oktober, då han får börja komma in på nätterna, men gå ut på dagarna. När det blir nollgradigt så får han stanna inne.

4. Vad får de för foder? Chudley´s Rabbit Royal + mariekex, digistive, hårdbröd m.m. Tyvärr äter han inte hö, men det finns alltid tillgängligt i alla fall.

5. Ras? Vet inte, vet dock att han är riktig inavel. Hans pappa är också hans morfar...Han har alltså samma pappa som sin mamma.

6. Storlek? Väger ca 1,5 kg...Borde dock väga lite mer för att vara i perfekt hull.

7. Namn? Coca-Cola

8. m.m? Han är åtta år gammal nu. Min hjärtevän!

1.hur aktiverar ni era kaniner? jag aktiverar henne inte..hon får komma ut till sin utebur..:smirk:
2.hur stor bur har dom? hon har ungefär..5.5 m stor utebur
3.är de ute? isåfall hur länge? hon går där på dagarna o jag tar in henne på nätterna
4.vad får de för foder? typ gräs,blad o sånt , nått torrfoder köpt på granngården sen självklart grönsaker, hö mm
5.ras? teddylöwen
6.storlek? medel
7.namn? Bimbo
8.m.m? hon lever ett behagligt lungt liv ute på landet! ;)
+ gärna en bild:)
http://i89.photobucket.com/albums/k228/Dixiee93/Bild6.jpg

Äter din kanin inte hö? Det är farligt för dom om dom inte gör det!
Varför ger du kex till din kanin, vet du hur mycket fett (och annat skit som inte lämpar sig för djur) sånt innehåller? Det är definitivt ingen kaninmat!

Äter kaninerna inte hö så är det för att det bjuds för mycket annat som intresserar dom mer, försök dra bort annat i foderstaten så att han väljer höet.

Senast ändrad av en moderator:

Vilka jättesöta kaniner alla har:)
Min sötnos är tyvärr i kaninhimlen nu..är så himla tomt här utan honom:cry:

1.hur aktiverar ni era kaniner? min lilla sötis fick springa ute i sele o koppel så fort jag hade tid.

2.hur stor bur har dom? minns inte rikigt.."tiger buren" var minst 2*2 meter stor.

3.är de ute? isåfall hur länge? bodde ute året om. hade en mini mini hundkoja med element en vinter:smirk:

4.vad får de för foder? Massor av hö, gräs, äpplen, morötter och ganska ofta fick han ett slagt kaninfoder.

5.ras? Fransk vädur

6.storlek? Enorm!!! vägde som mest 6 kg, var större än katten jag hade samtidigt:rofl:

7.namn? Gunde

6½ år gamal blev han, fick avlivas för en tumör i magen. Vi var födda på samma dag jag och Gunde, min bästa födelsedags present någonsin.
Fäller en tår för min älskling, saknar dig så himla mycket

http://www.hundserver.se/mkportal/blog/images/456gundey.JPG

1. Hur aktiverar ni era kaniner?
Dom har ett rum som dom springer fritt i med lektunnel och hus.

2. Hur stor bur har dom?
En av burarna är 150*70 och den andra är 120*60.

3.Är de ute? Isåfall hur länge?
På sommaren är dom ute i hagar på landet eller går i sele i trädgården, det är innekaniner.

4.Vad får de för foder?
Fri tillgång på hö+vatten, timotejpellets 1msk resp. 2msk samt att jag försöker ge dom ca 3 olika grönsaker per dag bla broccoli, grön paprika, morot, persilja m.m.

5.Ras?
2 Dvärgvädurar båda är madagaskar

6.Storlek?
Båda väger mellan 1,5- ca 2 kg.

7. Namn?
Tuff och Ronja

Liknande trådar

Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: Efwa
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 982
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 963
Senast: fixi
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama