Era hinkmuskler!

R

Royne2003

Tänkte på en rolig sak när jag var ute i stallet... Jag hade väldigt mycket armmuskler utan att träna.
Eftersom att jag är en hästtjej som bär mycket hinkar och andra tunga saker så har jag nu valt och kalla mina armar för hinkarmar med hinkmuskler.
Min hinkisar:
14cbdp0.jpg

Det skulle vara kul om vi hästtjejer visar upp våra "hinkisar", bara för att få resultatet av hårt och tungt stallarbete! :)

Kram

Sv: Era hinkmuskler!

Bra jobbat! Nu får killarna se upp! Kan tyvärr inte visa upp mina hinkmuskler eftersom jag hellre tar två hinkar med hälften i varje. Är rädd för snedbelastning och därmed ryggont.
Men visst sliter vi hästfolk i stall! :bow:

Visst får man muskulösa armar av sitt stalljobb!

Mina barn brukade tidigare visa upp mig för sina kompisar, jag skulle spänna armarna så att de fick "beundra" ....:p

Meeeen eftersom jag är lite till åren kommen känns det inte så kul att visa upp på bild numera- det finns ju inte bara muskler på armarna så att säga ....:o

Om det där vore resultatet av hinkträning så skulle jag med glädje släpa vatten året runt ;)

snyggt! nu är det nog ingen mer som vågar lägga upp bild när du har satt ribban :p
Sorry! Men det är väl klart ni skall. :) Jag kan ju inte hjälpa att jag har bra anlag. För nej, det är inga gymmuskler. (folk brukar tro det) Däremot så dansar jag en del, men musklerna är av hederligt arbete.

Och tack för era kommentarer! :love:

Har inga bilder, och jag tror inte att mina muskler är riktigt lika framträdande som dina, men min lillebror är iaf imponerad av dem, och de är bra hårda när jag känner på dem själv.:D

De poppade upp i vintras, när vattnet i stallet frös och jag bar ca 100 liter vatten i hinkar varje dag, hälften ett tiotal meter inne i stallet (till boxarna) och resten till hagen kanske 50-75 meter bort.

Nu har vi dock skaffat 25-litersdunkar att köra i skottkärran, så jag kommer nog inte att behöva de musklerna mer. :angel: Om det inte blir så mycket snö så att skottkärran inte kommer fram, såklart...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 198
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
24 121
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka