Era hästar!

Sv: Era hästar!

Tvååringen är däremot dressyrstammad!
Rubinrot - Karamell (F.1) - Gauguin de Lully
Dvs Kalmi (F.1) stolinjen som ursprungligen kommer ur Kalmung.

Vad kul! Var spekulant på Karamells föl f-99, hingst e.TipTop, blev inget köp dock... Du vet möjligtvis inte ngt om var han håller hus idag o hur det har gått på tävlingsbanan osv?

Bajazzo f. 1990 Arab/Welsh (ridponny/häst)

e. Bernstein
ee. Boryko
u. Olympia
ue. Damat

Om man inte vet vilka raser han är kan han tydligen vara halvblod också :idea:

Här är hela stammen

Ingen ren dressyrhäst, utan mer åt hopphållet. Men matte som är rädd för bommar envisas med dressyr. Så han får klassas som dressyrhäst ;)

Senast ändrad av en moderator:

Hoppas iaf min blir dressyrhäst (född 2005).. vet ju inte än men här kommer stammen:
Akribori-Stanford-Maraton

00013.JPG

Min häst är e: Lillemarkens Arkibal - Mago xx

L. Arkibal är ganska okänd, men han var uttagen till OS i sydney med Kyra (men startade ej, skadad?) har efter det varit hos Emma Hindle, vet inte riktigt om han är kvar där :confused:

Min bebis född 2005 är e: Blue Hors Romancier (ee.Rosenkavalier) - Atlantic Boy xx :love: :love:
info.jpg

hejsan jag har en valack född 2003. Hans mamma heter bockia och är ett fullblod hennes pappa heter glasial xx.

Min Sandro är efter Saigon och han är efter Sack. Har hört väldigt bra om de här hingstarna och jag vet att Sack är värd GULD! Min Sandro har jätte fina steg och är väldigt pigg och glad, han älskar att arbeta kanske en framtida dressyrhäst?? =)
Någon som vet något om just hans stam så får ni gärna dela med er av det ni vet.. Jag har en bild på han på min sida.. Vet inte hur man klistar in bilder hur gör man?? :crazy:

Om det var mig du frågade eftersom det var mitt inlägg du svarade på så är det Glasial xx..

**KL**
Sto f 99 e.Hubertus u.Daniella e.Magritte, Lester, Immer etc. Under igångsättning efter mammaledighet. Halvsyster med Rumpnissens trevliga Lycka. Tänkte sätta in en bild, men den enda bild jag har som hon ser ut nu, där har jag målarbyxorna på eftersom ridbyxorna låg i tvätten. Vågar man lägga in den utan att bli utskrattad?.. Tror jag väntar.
U

Senast ändrad:

Min Domino är född 2001 och är importerad från Tyskland och har stammen Donjour-Werbellinsee.

Donjour är efter Dunhill H-Renaldo och Werbellinsee är efter Weltmeyer-Lungau

Själv ser han ut såhär just nu
ngen94.jpg

Frida f.-99 e.Tip Top - Maraton - Galant - Lansiär - Juan - Barbarossa (stofam.36)
Forsythia f.-03 e.Don Primero - Tip Top (s.f.36)
Fackellilja f.-06 e.Topaasch - Don Primero (s.f.36)

Slänger med ena ponnyn också eftersom bla hennes farfar är halvblod :D (plus halvblod bara lite längre bak på mödernet).
Fix Victoria e.Vermont (e.Master) - Juno Rory - Kingsettle Tankah

Lite kul att ponnyn är såpass "nära släkt" med Frida (o de andra oxå) :D genom Master

Frida:
Frsommar07nr-28.jpg

Trav
Skritt

Forsythia
10april070.jpg

Fackellilja
Vr07132.jpg

Fix Victoria
Frsommar07027.jpg

Victovie, tysk ridponny valack f.-00 e. Visconti - Opal B
Frsommar07nr-41.jpg

Den är hoppstammad - men med hästar som också nedärvt bra gångarter i stammen! ;)

Tittar man på Lanthano så lämnar Lanthan dubbeltalanger, Akzent dubbeltalanger och Ernö var väl far till Utrillo?

Landuerst är e Landgraf - en av världens bästa hoppfärärvare och med Gotthard som morfar, som också lämnat mest hopp men en del gångartstalanger! Landgraf finns dock bakom ett gäng av flera dressyrhingstar också.

Så nog borde du ha en dubbeltalang! ;)

Okej, fast Landfuerst är e;Landgraf I ue; Gepard :P
Ernö är pappa till Utrillo..
Tack för svaret :)

Ok, jag lägger in en bild på mig och hästen, ni kan ju glömma att jag är med. Ridkläderna var i tvätten så jag hade målarkläderna på när jag skulle skritta ut. Pojkvännen kom förbi och fotade. Glömmer alltid fota i stallet så detta är den senaste bilden på min häst:
pastejja

Den hästen har ett stort hjärta av rent guld:love:
U

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka