Era hästar!

Sv: Era hästar!

Ska tillägga att hon inte är i full gång än, eftersom hon har varit mammaledig länge, och får en riktigt långsam igångsättning. Mer muskler på väg ;)
U

hingst, född 2002, e. Sytse
16.jpg

b5.jpg

valack, född 1996, e. Pale Amber - Pershing.
6.jpg

10.jpg

mitt sto Uxinion är
e:Negro-Ferro
u:Hanouska-Clevecimbel

Mitt foder sto är efter Amiral - Ciceron

Vilket gör att de finns humör och nerver så de står ut genom öronen på henne. Om det nu blir någon dressyrhäst av det hela återstår att se :crazy:

vi hade ett älde amiral sto i här men jag tyckte den hästen va menlöst snäll. :) Amina tror jag den hette.

Menlöst snäll ingår tyvärr inte i min dams värld.
Var och red en klubbtävling i onsdags, var ett av mina mer ångest fyllda framträdanden på dressyrbanan. :crazy: = utesluten. Om det var för att hon försökte bocka av mig, ryggade som en galning i alla halter, vägrade gå närmare domaren med mer än 10 meter eller alla volter jag fick lägga när hon tvärvände och sprang åt andra hållet har jag inte kunnat lista ut än...

**kl**

Mina som ska föreställa dressyrhästar är;
Suntal xx, val, f-98 e Talinum-Arctic Tern-Belldale Flutter
Tetris M, sto, f-01, e Quite Easy-Tabac-Lambert

Två av våra dressyrhästar är:

Hit the Rose e: Sandro Hit-Rosenkavalier.

Roseline e: Donnerhall-Rosenkavalier.

Hästarna (stona) har samma mamma :)

Sedan har vi ett litet hingstföl som kanske ska bli dressyrhäst-

Papwa Geno e: Royal Diamond-Heraldik xx :)

Senast ändrad av en moderator:

men det kan kanske bero på orutin det? min unghäst kan bete sig sådär också..

Ajo, orutin är det, blandat med lite tjurighet och skepsis mot att gå efter staket..
Tyvärr så är hon inte unghäst, damen är nio men hon är inte så mkt dressyr riden innan jag fick ta hem henne.
Tränaren höll på att få spader när hon hörde att de var en Amrial avkomma jag skulle ta hem, men det är en super trevlig häst annars, utom (tyvär) ibland när man rider.

Min underbara valack 2003 e:BIGGLES ue Hekla41-Kaliber

Min nya är e. Aerline H - Elmshorn - Krocket.

Egentligen hoppstam alltså, så vi får se vad det blir av honom när han blir stor.

Min nya är e. Aerline H - Elmshorn - Krocket.

Egentligen hoppstam alltså, så vi får se vad det blir av honom när han blir stor.

Aerline H ger ju bra dressyr blod också...liksom sin far Cortez!:banana:

min Aerline skulle nog kunna bli dressyrhäst om det inte var för mina fälttävlans ambitioner!:D

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.