Era hästar!

Sv: Era hästar!

Jag har sett en två-åring e.Ferro, kommer tyvärr inte ihåg mödernet, men tror att det var Bellini i.

Den var svart, normal stor, såg inget märkvärdig ut (ganska kort hals). Jätte fin skritt, bra, men ej fantastisk trav, däremot helt fantastisk galopp.

Mitt sto Wilma, som du är lite småkär i.. är efter D-Day 935! :eek: :smirk: Sedan är hon heter Martini 744 som står på Tullstorp(?) som morfar.

Jag kan ordna en bild lite senare.

Han ser nästan exakt ut som sin pappa. Samma bakställ, samma gång, samma utstrålning. Bra bogfrihet och super bakbensaktivitet. Alla gångarter taktmässiga och i uppförsbacke. Galoppen bästa gångarten. Lätt för sig.

Negativt med min är att han är en aning djup i bålen och väldigt "spooky", tittar på ALLT och har svårt att spänna av. En väldigt svår häst på det sättet, men vilken ridkänsla man får när det fungerar :love:

Halvblodet är e. Majim G - Bernstein - Jaguar - Vagabond
-05 och en riktig buse men verkar lovande :love:

Connemaran är e. Shirley's Thunderbell - Pommac - Blue Chief - Hummelbro Daf - Mac Dara
-98 och tävlar dressyr. Även hoppad 1m unghästklass, högre på träning dock.:love:

*knapplån*

Min Björne (avataren): Valack -92 (40) e. Key Note xx ue. Rote Boldt

Snart kommer en:
Valack -00 e. Briar ue. Haakon, som jag ska låna ett år för träning och tävling.

Jag såg en Karamell födas -93 också hon tillhörande F1 (som heter Kamburg-familjen) hennes mamma hette Konfekt.

Jag har ett halvblod efter Gulliver.
Mamman är fullblod.

Född 93
Omaha.jpg

Val f-01 Warsteiner-Master
Sto f-99 Landor S-Acalwahn

Valack e: Regazzoni-Beach Boy -99
Valack e: Danone- Maraton -04
Sto e: Figaro R- Maraton -06
sto e: Maraton- Unesco-Immer -86

Och en liten i magen e:Richfield-Maraton...:D

*kl* Jag har en underbar valack (tyvärr skadad för ögonblicket) efter Dardel- Carat-Gaspari. Och förhoppningsvis en blivande stjärna efter His Highness i magen på en god väns sto efter Master-Herkules.

haha, min har ren hoppstam!

e.Burggraaf
u.Holiday 89
ue.Mytens xx
ee.Landgraf

sen har vi Cor de la Bryere, Voltaire, Ladykiller m.fl.

en underbar personlighet som är bombsäker, inte rädd för något! men, tyvärr märks fullblodet lite på tempramentet när han får nån konstig idé(som brukar slute med att han sticker, och då går det fort!)
han är tävlad 1.60 i hoppning (i holland), men sen, jag vet inte varför, blev han dressyrhäst. han är tävlad msv a klasser och har väldigt snygga gångareter

Jag har en hannoveranervallack f:01, nästan både dressyr och hoppstam (tror jag?). Han är efter Lanthano-Landfuerst.

Kanske kan någon säga mig om jag har rätt eller om det är en hopp/dressyrstam? ;)

8963139.jpg

Vi har just nu

sto f -90 Atlantic Boy xx - Rebell Fortuna xx
sto f -94 Magritte - Good Future - Kaliber - Vagabond
sto f -94 Plasier d'amour - Akzent II - Vollkorn xx
sto f -98 Don Gregory - Rubinetein I - Inchalla x
sto f -03 Akribori - Edinburg - Maraton - Alladin Z
sto f -06 Rotspon - Atlantic Boy xx - Rebell Fortuna xx

min är spansk 4år e.tortolilloIII u.AirosaXLVI
ska snart på första tävlingen :bump:

dunariden.jpg

Hade tidigare Guinness-snoilsky var tyvärr ganska tung i typen

*kl*

Rider nu ett sto som var inköpt som dressyrhäst, men som mest tycker det är lajbans med hoppning nu, men jobbar man henne så kan hon gå riktigt fint, och då är hennes trav underbar:love:
Hon är född -93 e. Magritte - Dawson

Sar - jag måste bara fråga om stoet med HH-bebis i magen. Är inte stammen Master - Chapman?

Du fick mig lite fundersam! ;)

/C - bebisansvarig

Den är hoppstammad - men med hästar som också nedärvt bra gångarter i stammen! ;)

Tittar man på Lanthano så lämnar Lanthan dubbeltalanger, Akzent dubbeltalanger och Ernö var väl far till Utrillo?

Landuerst är e Landgraf - en av världens bästa hoppfärärvare och med Gotthard som morfar, som också lämnat mest hopp men en del gångartstalanger! Landgraf finns dock bakom ett gäng av flera dressyrhingstar också.

Så nog borde du ha en dubbeltalang! ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka