Era dressyrsadlar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Solvira

Trådstartare
Var väl ett tag sen vi hade en sån här tråd?

Vad har ni för dressyrsadlar? Bild? Vad tycker ni om dem?

Sv: Era dressyrsadlar!

ja har en kentaur medea älskar den!
hst07023.jpg

jag har också en kentaur medea. ser ut som på bilden ovan

jag har en Wintec cair, hästen gillar den väldigt väldigt mt. Jag tycker den är skön att rida i om en lite bred, men jag får väl lära mig.

Till stoet har jag just nu en Prestige Hippos Dressage, skön sadel med lagom stöd men inte fantastisk på något sätt tyvärr. Har igen bra bild..

Unghästen går nu med en County. Det är verkligen en underbar sadel med djupt säte :love: Ingen bild där heller..

Har en Prestige Leonardo D PoP.

Bild005-2.jpg

Bild006-1.jpg

Den är jätteskön och rätt så perfekt på alla vis förutom att den glidit fram lite i det sista men det beror nog mest på att hästen är tjock... :p
Är väldigt nöjd med den, den är snygg och lädret är supermjukt. Älskar min sadel! :love: Det enda jag evt. skulle kunne tänka mig att byta ut den mot är en Childeric...

En Wintec Pro Cair som jag köpte begagnad, men i nyskick i våras. Jag är helnöjd och hästen likaså, den ligger än så länge riktigt bra på honom. Mycket prisvärd sadel för en fattig student som jag var just då :smirk:

Ser fin och härlig ut men måste bara fråga: vad är det för märke på kåpan? Är det typ Jesus eller nåt?:D

Jag har just nu en bates innova med de små stöden. Bates-sadlarna verkar passa mig väldigt bra då det är den typen av sadel jag suttit allra bäst i. Jag stormtrivs i min sadel och hoppas att hästen inte ska växa/ändra sig ur den.

Jag har en Kentaur Medea. Jätteskön med riktigt djupt säte och stora knästöd.

Här syns den lite iaf.

STP81356.jpg

STP81332.jpg

galopppngen2070408.jpg

STP81062.jpg

Jag är så avundsjuk på er som kan ha "vanliga" sadlar.. min treåring har en bomvidd på ca 125-130 grader som omusklad.. Blir ju ett väldigt begränsad tillgång på sadlar då, om man inte specialbeställer... Kentaur såg JÄTTEskön och fin ut!!

haha.. ja men då var det där jag kände igen den ifrån:D det var allt lite jesus känsla över den:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Hedwig
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 516
Senast: ginnies
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka