Equilex nya selar!!

Sv: Equilex nya selar!!

Bild finns inlaggd av Cämz högre upp under denna tråd.
Jag köpte den självklart från Equilex;) kostar 7000kr/st.
Selen passar som sagt bäst för dressyr körning då den är rätt snygg dok lite klen till maraton.
/M

Finns den bara i par? Kan man köpa draglinor och använda till, det är ingen udda strl eller så?

Jag är jättesugen på en sån, skulle passa Donna mycket bättre med, då hon har minimal plats för bröstan på hennes klena bog.

När du menar lite klen, menar du elitklass, med stora halvblod i par som kämpar sig uppför leriga backar och 300 kilos vagn efter, eller är den även för klen till ponny enbet.
Är det klen som att de töjs efter några år-sömmar går upp, eller går det rakt av?

Som sagt, är jätte jättesugen på den selen.

Alla ni som vet en sele cob eller ponny kan pm:a mig om ni vet nåt till salu! ......................2 timmar kvar tills hästen är besiktigad......aj min mage!

När du menar lite klen, menar du elitklass, med stora halvblod i par som kämpar sig uppför leriga backar och 300 kilos vagn efter, eller är den även för klen till ponny enbet.
Är det klen som att de töjs efter några år-sömmar går upp, eller går det rakt av?

He, he! Precis vad jag undrade!:D
Kan ju vara bra att veta vilket! ;)

Är den t.o.m för klen för enklare tävlingar så vet man ju inte om man vågar "chansa" på den selen! Vill ju verkligen inte riskera att draglinor eller annat går av när man kör! :o
Inte för jag hade tänkt ge mig in i en maratonbana men bra att veta ju! :cool:

snigelfarmor skrev:
Alla ni som vet en sele cob eller ponny kan pm:a mig om ni vet nåt till salu! ......................2 timmar kvar tills hästen är besiktigad......aj min mage!

Och hur har det gått? *Nyfiken* :bump:

//M

*väntar med spänning på hur besiktningen gick*

JAAA!!!! Jag har en helt underbar ponny nu! 15 år, inte en enda anmärkning. Veterinären undrade om det stod fel i passet på födelseår!

TJOHOOO!!! :bump: :bump: :banana: :p :D :D :eek: :crazy: :o :love: :banana:

Senast ändrad av en moderator:

GRATTIS!!!!:bump:

Ponnyn har verkligen ett jättesött huvud! :love:

Lycka till! :)

1jump.gif
GRATTIS
zwinkern.gif

wave_2.gif

Nja :) har ju inte ens kört honom än. Han kommer till Umeå på Torsdag tror jag.
Tack för gratulationerna, jag är så glad idag!
/jenny

Va e de för ponny...hur stor, vad heter h*n .. osv *nyfiken

Vad roligt med ny ponny!
Men detta kan du väl ta upp i en annan tråd kanske??
Gör en ny tråd med all information för vi är så nyfikna! :bump:

/L

Jo jag tänkte om du hade en bättre bild?
Tycker man inte ser så bra på Equilex...

/L

Grattis!! Han var ju verkligen hur söt som helst. Då kommer du och kör senast på söndag va?!? Hehe...vill seeeee:D

Bah, jag trodde du skulle ha en mindre ponny ju. Det där ser ut som en storhäst :)

Hej!
Jag ska köra in min pålla i vår och är långt ifrån proffs. Har dock hjälp av kunnigt folk och en klok och lugn häst (både trav- och körfolk faktiskt). Jag satt också och kollade in Equilex-selarna igår kväll!!! :)
Jag undrar om nån kan hjälpa mig resonera lite?
Jag har köpt en mindre sele att börja tömköra med och göra allt förarbete.. Beror på hur pållan växer ( född maj 2004). Men jag vill ha en full storlek när jag sen skall börja köra. Det kommer bli vardagskörning i rockard, i början mer, men så småningom skall hon ridas in och nästa år skall hon betäckas. Inget avancerat och inte mycket slitage alltså.
Tror ni dessa selar passar oss och våra behov? Vad ska jag annars satsa på?
Tacksam för hjälp!!
/Juvelen

Låter som den billigaste selen blir bra faktiskt!
Annars kan du ju höra efter med Equilex oxå vad dom säger!?

Mvh Lisa

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 183
Senast: lizzie
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 485
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
770
Senast: cassiopeja
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka