Enkel cheesecake

pepp

Trådstartare
Fyller år i veckan och tänkte försöka slänga ihop en cheesecake för första gången!

Har ni nåt bra beprövat recept att dela med er av? :)

Frozen cheesecake är enklare än traditionell (enligt de recept jag provat iallafall). Så googla några recept och se hur de ser ut om frozen är något du kan tänka dig.

Maias cheesecake - 3 bunkar behövs
3 ägg
3 dl grädde
1,5 dl socker
ett paket färskost av philadelfia-typ
1 tsk vaniljsocker

Vispa äggvitorna hårt
Vispa grädden

Rör ihop socker, vaniljsocker, ost och äggulor så det blir slätt.
Vänd försiktigt ihop innehållet i de tre byttorna.

Krossa 3 digestivekex i botten av en form
Häll smeten i formen. Toppa med tre krossade digestivekex.

In i frysen tre timmar.

Fryst cheesecake är jättesmidigt, om det var sån du menade. Jag har nog fem stycken i frysen just nu :angel: Ena dottern fyller snart år och det är så praktiskt att kunna göra tårtorna ett tag i förväg. Har även en vegansk variant den här gången, blir spännande att se hur den smakar :d

Den vanliga görs ungefär efter det här receptet
http://mittkok.expressen.se/recept/frusen-blabarscheesecake/ Man måste ju inte ha bär i, den är god naturell också :up:

Jag gjorde Coops halloncheesecake med vit choklad till jobbet i somras, vilket blev mycket uppskattat. Googla och du skall finna. Den är ugnsbakad, vilket jag personligen tycker är oändligt mycket godare än fryst och inte alls svårt.

Ja men gör så! Ja det kan du absolut göra, den går att ha flera dagar i frysen. (sen brukar den vara uppäten) den tar dock en bra stund på sig att tina om den är helt djupfryst, bäst tinar man den i kylen någon timme. :)

Står nu i frysen! Smeten var ju bara gudomlig :love:
Har höga förväntningar!

Alla älskade den! :)

img_20170907_180634_798_59b1a4709606ee26104d2a1e.jpg

Liknande trådar

Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
274
Senast: emma-vsm
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 074
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 057
Senast: Squie
·
Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka