Enkät kvalregler

korrebrun

Trådstartare
Har fått en enkät mailad till mig från ryttarrepresentanten i fälttävlanskommitén. Ni som inte har fått den men är intresserade, pm:a mig era mailadresser så skickar jag vidare den! Det är ju bra om man gör sin röst hörd. Säger man inget, kan man inte heller inte gnälla om det inte blir som man vill;)

Sv: Enkät kvalregler

Har fått en enkät mailad till mig från ryttarrepresentanten i fälttävlanskommitén. Ni som inte har fått den men är intresserade, pm:a mig era mailadresser så skickar jag vidare den! Det är ju bra om man gör sin röst hörd. Säger man inget, kan man inte heller inte gnälla om det inte blir som man vill;)

eller ladda ner den här

Vad bra, då ska jag skicka in mina åsikter. Skulle det mot förmodan bli en ändring så kanske man skulle ta sig ut på terrängbanorna igen nästa år!

/Tc som hellre spenderar dagen på en lokal dressyrtävling än tävlar banhoppning

Vad bra, då ska jag skicka in mina åsikter. Skulle det mot förmodan bli en ändring så kanske man skulle ta sig ut på terrängbanorna igen nästa år!

/Tc som hellre spenderar dagen på en lokal dressyrtävling än tävlar banhoppning

Idag är jag visst på hugget,mellan alla gosaker som skall fram på bordet ikväll:D
Hoppas du inser vad ditt inlägg betyder och vad det avser:o
Kan inte förstå att det skall vara så irriterande med att,"de som bestämmer" vill se bättre banhoppning:crazy:
Skaffa rutin i alla tre grenarna kan bara resultera i att vi som ryttare får ett mera nyanserat synsett på vår egen förmåga.

Så här står det på http://www.sporthasten.se/artiklar/kortare-lader-kan-radda-liv

Jan Jönsson fick militär utbildning på Strömsholm på 1960-talet. Som examen skulle man rida medelsvår hoppning och dressyr samt steeplechase. Först då släpptes man ut på terrängbanan.

”Alla som red fälttävlan då kunde mycket mer om ridning. Nu börjar man med fälttävlan.”

Men, visst är det jobbigt när någon annan månar även om ditt bästa:crazy:

Och jag anser att fokuset behöver läggas på terrängträning och utbildning!

Jag har ridit Msv hoppning men har begränsad erfarenhet av terränghinder och jag förfasas över hur LÄTT det är att ta "fälttävlansmärket".

Jag tex var på EN träning med en helt orutinerad häst, hoppade några hinder och gick genom vattnet sedan var det klart. Tempoprov tyckte tränaren var överflödigt eftersom "du har ju tränat galoppörer och kan ju det här med tempo".

Har under åren sedan dess varit och tränat för olika tränare (C-A) och sett andra rida upp på ungefär samma sätt men har fortfarande inte hört någon som INTE klarat uppridningen.
(jo, jag vet att det är nya regler nu men de har knappast gjort någon skillnad ännu)

Så jag kommer faktiskt inte ändra uppfattning att banhoppning i banhoppningstempo hjälper mig att rida bättre på terränghinder i terrängtempo.
Gärna "kval" men då ska det vara terrängkval.

Äntligen kommer något positivt från ft-kommitén. :bow:
Man vill höra från gräsrötterna. :d

Håller med dig i mångt å´mycket.

Har dock svårt att se skadan av att få ordning på sin banhoppning.
Att det sedan slarvas något otroligt med terrängträningen,det vet vi alla,som har varit "i branschen" ngr år.

En julklapp till er alla vore;många bra terrängträningar,innan/under säsongen :bump:

Håller med dig i mångt å´mycket.

Har dock svårt att se skadan av att få ordning på sin banhoppning.
Att det sedan slarvas något otroligt med terrängträningen,det vet vi alla,som har varit "i branschen" ngr år.

En julklapp till er alla vore;många bra terrängträningar,innan/under säsongen :bump:

Fast jag tror jag att banhoppningen kommer av sig själv om man lär sig rida en bra och säker terräng;).

Och givetvis menar jag inte att man ska strunta i att träna banhoppning men jag lägger hellre den tusenlapp det kostar att åka på en lokal/regional hoppningtävlig på ett par tre terrängträningar.

Jag vet inte vad dina terrängträningar kostar men om jag åker och rider på en lokal hopptävling så kostar det inte mig en 1000-lapp.
Däremot får jag punga ut med betydligt mer än vad hopptävlingen kostar för att få träna terräng.

Hopptävling: 110-120 kr per klass
Terrängträning: 350-500 per träning beroende på vem man ska rida för.

Jag skulle gärna se fler och inte så himla dyra terrängträningar för då skulle man kunna rida många fler.

Jag vet inte vad dina terrängträningar kostar men om jag åker och rider på en lokal hopptävling så kostar det inte mig en 1000-lapp.
Däremot får jag punga ut med betydligt mer än vad hopptävlingen kostar för att få träna terräng.

Hopptävling: 110-120 kr per klass
Terrängträning: 350-500 per träning beroende på vem man ska rida för.

Jag skulle gärna se fler och inte så himla dyra terrängträningar för då skulle man kunna rida många fler.

Nu har jag ju inte tränat terräng i år men innan låg det runt 300-350kr inkl banavgift för C tränare och det är ungefär vad man får betala för hopp och dressyrtränare också.

Hopptränare betalar jag 150 kr för så det tycker jag är ett väldigt bra pris. :D

Men dressyr är lika dyrt som terräng.

Hejsan! En snabb fråga bara. Visst gäller de "gamla" kvalreglerna fortfarande? Vill jag hoppa en deb fälttävlan nästa år får jag ha max 8 fel i 1.00 och en 90? Och visst får man börja kvala redan nu?
Tacksam för svar =)

Hejsan! En snabb fråga bara. Visst gäller de "gamla" kvalreglerna fortfarande? Vill jag hoppa en deb fälttävlan nästa år får jag ha max 8 fel i 1.00 och en 90? Och visst får man börja kvala redan nu?
Tacksam för svar =)

Visst gäller dom fortfarande... men om dom gäller efter 1/1 2010 (eller kanske 1/4 2010) det är det ingen som vet :angel:

Jag skulle inte räkna med det, det verkar ju vara ändring på gång

kl

Vet någon när man senast kan mejla in enkäten?
Känner att jag vill fundera lite..

Men så kan du ju inte skriva utan att få hela FT-buke att bli vansinnigt nyfikna!:D Vaddå för rykte?????

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 942
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 661
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 359
Senast: lirco11
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar